8 Nisan 2010 Perşembe

NİCE YAŞLAR SÜMER......


Geçtiğimiz pazar yeğenimiz Sümer'in doğumgünüydü ve Sümer için resimdeki pastayı hazırladım. Oldukça kalabalık olacağımız için büyükçe bir pasta yapmak istedim ve iki katlı olarak düşündüğüm pastanın 1. katını dikdörtgen, ikinci katını yuvarlak pastalardan oluşturdum. Sümer'in vücut geliştirmeye karşı özel ilgisi olması sebebi ile de onu yansıtacak bir figur yerleştirmek istedim. Tabii ki hayalimde yapmayı planladığım figur, şeker hamurunu elime alıp çalışmaya başladıktan sonra suya düştü. Çünkü sıcak havadan etkilenen şeker hamuru kesinlikle forma girmedi ve modelleme yaparken çok zorlandım.Örneğin vücut ile başın arasına defalarca boyun yapmak zorunda kaldım. Çünkü başı yerleştirdikten sonra boyunu oluşturan hamur, hemen yamuluyor, baş gövdeden çıkmış gibi oluyordu. Aynı şeyi kollarda da yaşadım. Elindeki ağırlıkları havaya doğru kaldırmasını planladığım figurde, kolları yamulduğu için ancak bedene tutturarak veya haltere dayayarak yerleştirebildim. (Hamurun içinde destek amacı ile kürdanlar olduğu halde)
Neyse ben bu sefer şeker hamuru ile çalışırken çok zorlandım. Acaba sıcaklarda bu işi kolaylaştıracak bir formül bilen varmı?
Durum böyle olunca kaplama olayıda en basite indirgenerek, resimde görüldüğü gibi oldu.
Pastamızın 1. katını oluşturmak için midi fırın tepsisini kullandım. Bu pastada pandispanyanın iki değişik çeşit ve renkten oluşmasını istedim ve bunun için aynı tepsi ile her zaman yaptığım kakaolu pandispanyayı ve aşağıda tarifini yazacağım vanilyalı pandispanyayı yaptım. Vanilyalı pandispanya benim ve yiyenlerin çok hoşuna gittiği için tarifini aşağıda yayınlayacağım.
Kakaolu pandispanyayı 12 yumurta ölçüsü ile yaptım ve pişen keki ikiye böldüm.Birinci katı Sevgili Pastacı-Burcu'nun bana gönderdiği straforun üzerine yerleştirdikten sonra, üstüne çikolatalı ganaj sürerek, vanilyalı pandispanyayı yerleştirdim ve üstüne az miktarda portakal suyu sürerek nemlendirdim. Bu katın üstünü de krema ile çırptığım pastacı kreması ve dondurulmuş böğürtlen ( çözdürüp, suyunu kuruttuktan sonra)ile kapattım. Böğürtlenlerin üstüne çok ince krem şanti sürerek, kakaolu pandispanyanın ikinci katını yerleştirdim ve krem şanti ile çok ince bir şekilde kapladığım dikdörgen pastayı yuvarlak pastayı hazırlayıncaya kadar buzdolabına koydum. Yuvarlak pastada kakaolu pandispanyadan oluşuyordu. 24 cm çapındaki kalıp için 8 yumurta ölçüsü kullandım. Pişen pandispanyayı üçe böldüm. Aralarına çikolatalı ganaj, ortalarına böğürtlen yerleştirerek onuda krem şanti ile kaplayıp dolapta beklettikten sonra, kırmızı boya ile renklendirdiğim şeker hamuru ile kapladım. En son figür için en üste ve ortaya bıçak yardımı ile çentikler açıp, figürü ve halteri yerleştirdim.
Vanilyalı pandispanya ( tarif Karen Goble'nin Celebration Cakes kitabından )
*5 adet orta boy yumurta,
*315 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin( Ben tereyağı kullandım)
*315 gr toz şeker,
*375 gr un,
*3 adet limonun rendelenmiş kabuğu ( ben 3 adetin fazla olacağını düşünüp, 1 adet uyguladım)
*2 paket vanilya,
*1/2 su bardağı toz badem.( orjinal tarifte 90 gr dövülmüş fındık veya ceviz )
tereyağı ile toz şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın, yumurtaları tek tek katarak, karışım iyice beyazlaşıncaya kadar çırpmaya devam edin. Elenmiş un ve vanilya ile limon kabuğu ve bademi de ekleyerek, spatula ile iyice karıştırdığınız karışımı, yağlı kağıt serilmiş kalıba döktükten sonra 160 derecelik önceden ısıtılmış fırında 50 dakika kadar pişirin. ( Pişirme işlemini kendi fırınınızın pişirme özelliğine göre kontrollü olarak gerçekleştirin. Kürdan testi ile pişip pişmediğimi kontrol edin. Belki 50 dakikadan fazla belkide kısa sürede pişebilir.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder