5 Nisan 2010 Pazartesi

NUNU MARKA, PORTAKAL SOSLU ÇİKOLATALI KEK



NUNU MARKA PORTAKAL SOSLU ÇİKOLATALI KEK

3 yumurta
1.5 sb şeker ( 1-sb de olur )
1/2 çb sıvı yağ
1 yk tereyağ (erimiş)
1 sb süt
1.pk vanilya
2 dolu yk kakao
biraz portakal kabuğu rendesi
2 damla portakal esansı ( varsa )
1.pk kabartma tozu
bir fiske tuz
2.5 - 3 sb kadar un
çikolata parçaları ( ben kahve dünyasından kuvertür perçaları kullandım )
üzerine de bir miktar damla çikolata ( sırasıyla karıştırıp 170* pişiriniz)

PORTAKAL SOS

2 sb portakal suyu
1 tatlı kaşığı nişasta
2 tatlı kaşığı un
2 dolu yk şeker
1-2 damla portakal esansı (varsa )

HEPSİNİ SOĞUKKEN KARIŞTIRIP,KISIK ATEŞTE TOPAKLANMADAN PİŞİRİP , ILIK
HALDEYKEN,PİŞMİŞ SOĞUMUŞ KEKİN ÜZERİNE SERVİS EDİNİZ.


* Bazı arkadaşlar sormuşlardı ''NUNU MARKA '' ne demek diye ???
Arkadaşlar :
tarifini deniyerek, kendim yarattığım, başka yerde bilinmeyen çoğu tariflerime bu adı vermiş bulunmaktayım. Elbetteki benzerleri olabilir, ama bu benim yaptığım halidir. Bilgilenmek isteyen arkadaşlara sevgilerimle..*


Çok çok seveceğinizi biliyorum. Çikolata ve portakalın eşsiz aroması ile olağanüstü bir tarif çıkarttım sizler için... Hem kekin hemde sosun pişme aşamasında insan hiç mutfaktan ayrılmak istemiyor.. Öylesine keyifli bir koku yayılıyorkiiiiiii .................

HEPİNİZE ŞİMDİDEN AFİYETLER OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder