5 Nisan 2010 Pazartesi

Nuss Kuchen / Fındıklı Kek - K.K Gerdanı

Bayram için yapılan kek ve tatlıdan görüntüler..)

Keklerimin dokusu ve dış görünüşleri sıklıkla sorulur oldu bana..Arkadaşlar özel bir şey yapmıyorum..Kalıplarımı tereyağ ile yağlıyorum..Keklerimde çok fazla sıvı yağ kullanmıyorum..Fırının etkisi oluyor desem,farklı fırınlarda yaptığım keklerin dokusu da yine aynı..Un'ların etkisimi acaba?Kullandığım unlar, yağ desemtereyağım ise sek'tir..Her kek yaptığımda fırını önceden ısıtıp keki öyle koyuyorum fırına..Belkide kek kalıplarının döküm olmasından
kaynaklanabilir diye düşünmeye başladım..
Fındıklı Kek
Malzemeler
3 yumurta (küçükse 4 yumurta)
1 paket vanilya
minicik tuz
125 gr tereyağ
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 portakalın suyu
1 su bardağı kavrulup öğütülmüş fındık
1 paket iri kıyılmış Nestle bitter
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Kocakarı Gerdanı
Hazırlanışı
Sırasına göre tüm malzemeler çırpılır.

Ortası delik kek kalıbı yağlanıp,fındık serpiştirilir.

Hamur kalıba dökülüp,ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.
Fındıklı Kek

Kocakarı Gerdanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder