8 Nisan 2010 Perşembe

NUSSECKEN FINDIK KOSELERI




http://damak-tad.blogspot.com/ Sevgili gul'un sayfasinda gorup cok begendigim tarifi bugun hazirladim.Verdigi tarifleri cok begeniyorum bu koseleri ben ceviz ile hazirladim.Gul'cugum harika oldu tesekkurler..


MALZEMELER

300 gr un
1 tatli kasigi kabartma tozu
125 gr seker
2 yumurta sarisi,1 yumurta beyazi
125 gr oda isisi tereyag
UZERI ICIN
100 gr seker
125 gr tereyag
200 gr iri kiyilmis findik ,ben ceviz kullandim
1 yumurta aki , az tuz ,vanilya
HAZIRLANISI
Hamur malzemeleri kaba konur elle yogrulur.Buzdolabinda 30 dk bekletilir.Kare firin tepsisinin icine yayilir.Uzerine bal yada marmelat surulur.
UST HAZIRLANMA
Yag,seker,vanilya bir kaba konur seker eriyene kadar isitilir ceviz eklenirbir tasim kaynatilir sogutulur.1 yumurta aki az tuz ile kabarana kadar cirpilir ilinmis cevizli karisima eklenir .
Kare tapsideki hamur 10 dk 175 c firinda pisirilir firindan cikarilir uzerine hazirlanan cevizli karisim yayilir 20 dk daha pisirilir.Kek ilindiktan sonra esit karelere kesilir.Her kare ucgen olarak kesilir.Ucgen dilimlerin iki kenari benmari erilimis bitter cikolatabatirilir donmalari icin beklenir.Cikolatali yada cikolatasiz lezzeti cok guzel afiyet olsunnnnn

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder