8 Nisan 2010 Perşembe

PATLICANLI KEBAP DUSIZE



Tarifi televizyonda seyrettim..Unlu bir mekanin ahcisi hazirladi .

Benim daha once hazirladigim tariften farkli oldugu icin not aldim ve bugun hazirladim...
Cok lezzetli ve sunumu cok guzelbir tarif

Iftar saati firindan cikmis halini cekemedim malesef,oacele ile unutmusum.

MALZEMELER
1kg. patlican
1/2kg kusbasi et
1 buyuk sogan
tuz+karabiber
2 yemek kasigi dolmalik fistik
4 domates
2 sivri biber
1 tane bostan patlican
1 yemekkasigi tereyagi
kup kup kesilmis kasar peynir

HAZIRLANISI
Patlicanlar ince uzun kesilirek izgarada hafif kizartilir.
Etler 2 kasik sivi yag ile kendi suyunu salip ,cekene kadar pisirilir .
Suyunu ceken etlerin uzerine, dogranmis sogan ve fistiklar ilave edilir.
Kup kup kesilmis domatesler ile biraz kavrulup, 2 kepce sicak su ilave edilir.
Etler pisince alti kapatilir .
Bir bostan patlican ocak uzerinde kozlenip, kasik ile ici alinir ve dogranir.
Koz patlicanin uzerine tereyag ve kasar ilave edilerek karistirilir.
Izgara patlicanlar arti sekline getirilir orta kismina once et konur etin uzerine koz patlican konur
once yanlar bir birinin uzerine konupkapatilir , sonra rulo seklinde sarilir.
Rulolar ters olarak firin kabina dizilir.
Domates ve sivribiberler kesilirek kurdana takilir ve patlicanlarin uzerine batirilir.
Etin kalan suyu uzerine gezdirilir ve 180C firina verilir.
AfiyetOlsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder