7 Nisan 2010 Çarşamba

Pazılı Beyaz Peynirli Börek


Böreğin tarifini aldığım zaman için de sadece patates vardı. Yufka ile patates börekte çok tercih ettiğim ikili olmadığı için ben kendime göre değiştirdim.
Pazı ve peynir ikilisi hem renkleri ile hemde tatları ile uyumlu, çok ta nefis bir börek oldu....

Gereken Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 1 demet pazı
  • 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • tuz, karabiber

Harç için:

  • 1 şişe maden suyu
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ

Yapılışı :

  • Pazıları yıkayıp, damarlı kısımlarını ayırarak ince doğrayın. Doğradığınız pazıları elinizle hafifçe ovun, su çıkarsa süzün.
  • Rendelenmiş peynir, pazı, tuz, karabiberi karıştırıp iç harcını hazırlayın.
  • Yağladığınız ısıya dayanıklı bir tepsiye ( dikdörtgen Borcam tepsi kullandım) buruşturarak, tepsiden sarkmayacak şekilde ilk yufkayı serin.
  • Harç malzemesini iyice karıştırıp yufkanın üzerine sürün.
  • Yufkanın üzerine pazılı peynirli harcı yayın.
  • İkinci yufkayı yerleştirin, yine sodalı harcı sürüp, üzerine pazılı harçtan koyun.
  • En son üçüncü yufkayı yerleştirdikten sonra kalan sodalı yumurtalı harcı yufkanın üzerine dökün.
  • Fırına vermeden önce böreği kare şekilde kesin.
  • 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.



  • Börek içi olarak pazı veya ıspanak kullandığım zaman annemden öğrendiğim gibi pişirmeden, çiğden kullanıyorum. İnce doğradıktan sonra hafifçe ovup yufkaların arasına koyuyorum. Bu şekilde vitamin kaybı daha az oluyor. Yufkaların pişme süresinde pazılarda pişiyor .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder