6 Nisan 2010 Salı

PEYNİRLİ POĞAÇA..



Bugün canım bir poğaça çekti ki anlatamam,uzun zamandır da yapmamıştım..Ellerime sağlık,çok güzel olmuşlar..

Ayrıca bu tarifimi 48.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE evsahipliği yapan  Sevinç 'e gönderiyorum..Arkadaşımıza kolay gelsin diyorum..
Yapılışı;
1,5 bardak suda 1 küp yaşmayayı erittim..(Süt veya yoğurt kullanmadım)..1 yumurtanın beyazı(sarısı üzerine),1 su bardağına yakın sıvıyağ,2 kaşık şeker,1 tatlı kaşığı tuz ve un ile yumuşak bir hamur elde ettim,yuvarlak parçalar aldım,avucum da açtım,ortasına hazırladığım maydonozlu peynirli harçtan koydum,bohça dürer gibi büzdüm,yumurta sarısını da sürdükten sonra biraz dinlendirip 180 derecelik fırına verdim..Üzeri kızarana kadar piştiler..Deneyecek olanlar için Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder