5 Nisan 2010 Pazartesi

Pirinç Unlu Kek


Malzemeler

- 3 yumurta
- 1 su bardağı yoğurt
- 1/2 sıvı yağ
- 125 gr margarin(oda sıcaklığında)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilin
- 4 çorba kaşığı kakao
- 1 paket pirinç unu (250 gr)
- 1 su bardağı tozşeker (1.5 su bardağı kullandım)

Üzeri için:
- Hindistan cevizi
- 1 su bardağı soğuk süt

Hazırlanışı:
1- Yumurta ve tozşekeri iyice çırpın.
2- Üzerine sıvı malzemeleri ve yağları ekleyip karıştırın.
3- Kuru malzemeleri eleyin ve karışıma ilave edin.
4- Kek karışımını yağlanmış kek kalıbına(24 cm'lik) boşaltın.
5- Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 25-30 dakika pişirin.
6- Fırından çıkarttığınız kekin üzerine bir bardak soğuk sütü dökün.
7- Servis sırasında üzerini hindistan cevizi ile süsleyin..

Kaynak: Tarifdefteri.com'dan alınmıştır.carbuncle üye'ye tarif için çok teşekkür ediyorum...

Pelin'ce:Lezzetini merak ettiğinizi yazmışsınız,yemek programındaki gibi olucak ama,ben lezzetini çok beğenmedim..Damak tadıma pek uygun değildi :))
Gerçekten pirinç unu lezzeti benim hoşuma gitmedi. Ama çocuklar severek yedi. Belki normal un ile karıştırmak lezzetini daha da artıtır..Keskin bir lezzeti var,şekeri 1.5 su bardağı koymama rağmen tatlı gelmedi bana...
Değişik bir kek tarifi denemek isteyenler için ekledim ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder