5 Nisan 2010 Pazartesi

Portakallı,Çikolatalı,Bademli Kum Kek

Benim için muhteşem olan bu kalıbı,Sonia'cığım Amerika'dan sipariş edip bana göndermiş..Çok sevgili Sonia'cığıma, burdan tekrar tekrar teşekkür ediyorum..Blogumla yakından ilgilendiği yetmiyormuş gibi şimdide kalıplarıma el attı..Canım kalıbı bugün teslim aldım biliyorsun..Eve geldiğimde, onca işin arasında hemen bir kek yapıp, buradan senin için yayımlıyorum..))Umarım beğenmişsindir..Tekrar tekrar teşekkürler..!

NOT:Sonia,kalıbı Amerika'dan Almanya'ya istetmiş,oradan da adresime kargo etmiş..Bana maille soran arkadaşlara bilgi amaçlı..DSC03852
Malzemeler
100 gr yumuşak tereyağ
3 yumurta
175 gr şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
1 çay bardağı kavrulmuş kırık badem(kalem badem kullandım)
1 portakal kabuğu rendesi
3-4 damla portakal aroması
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
1/2 su bardağı fanta (asitli portakal suları)
75 gr iri kıyılmış bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu ve karbonat
275 gr un(1,5 su bardağından biraz fazla)
DSC03849
Hazırlanışı
Yağ,şeker,vanilya,portakal aroması 3-4 dk çırpılır.
Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.
Yoğurt,sıvıyağ,portakal suyu eklenip çırpılır.
Un,kabartma tozu,karbonat ve kakao elenip karışıma eklenir.
Üzerine çikolatalar,bademler eklenip kısa devirde çırpılıp,
yağlanmış kek kalıbına dökülür.
175 c de yaklaşık 50 dk pişirilir.
Kek ılındıktan sonra çay kaşığının ucu ile pudra şekeri serpiştirilir.
1
Kek inanılmaz lezzetli geldi hepimize...)))Afiyetler olsun sizlere,bizlere..!

4 DSC03848 DSC03857

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder