7 Nisan 2010 Çarşamba

Reçelli Kurabiye

Yıllar önce annem bu kurabiye tarifini alıp bize pişirdiğinde hem görünüşü, hem de kokusu beni cezbetmişti .Üzerine koyduğu, kendi pişirdiği vişne reçeli ile harika bir görünüşü vardı tıpkı tadı gibi.Evde ne zaman pişirsem damağımda annemin ilk pişirdiğindeki tadı ararım.

Gereken Malzemeler

* 1 su bardağı sıvı yağ ( ben sağlık açısından yemeklik z.yağını kullanıyorum )

* 1 su bardağı toz şeker

* 2 yumurta sarısı

* 2 yemek kaşığı yoğurt

* 4 su bardağı un ( önce 3 bardak koyup hamuru yoğurursanız kıvamına göre diğer bardağı azar azar ilave edebilirsiniz)

* kabartma tozu

* üzerine süslemek için reçel

Bütün malzemeleri karıştırarak gayet yumuşak bir hamur elde ediyorum. Üzerine hamuruna kullandığım yumurtaların beyazını sürüyorum. Ortalarını parmakla bastırıp bir çay kaşığı ucu ile reçel koyuyorum . Vişne reçeli taneleri veya küçük çilek reçeli parçaları çok hoş duruyor. Önceden ısıtılmış fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder