6 Nisan 2010 Salı

Sade Kek

Dün ertelenen 23 Nisan töreni için okula gittik.Ama okula giderken Bostancıdaki olayları televizyondan izlediğimiz içim moralimiz çok bozuktu.Okulda da şehit olan polis için saygı duruşu yapıldı.
Çocuk her yerde çocuk olduğu için ,onların kanı kaynıyor elbette.Bahçede düzenlenen tören güzel geçti,bora biraz hasta olduğu için öğretmeninden izin alıp eve döndük.Hafta'da bir kez mutlaka kek,poğaça ve muhallebili tatlılar ev de yapılıyor.Çocuklar atıştırmak için sürekli bir şeyler arıyorlar çünkü.
Sanmayın ki ben yiyorum,sadece izliyorum şu aralar. Fakat sanki oruç gibiyim :)) uzun süreli bir dönem bu,tüm alışkalıklardan bir an da vazgeçmek gerçekten zor.Özellikle çikolata!! Yaptığım hataları biliyorum ama değiştirmek için çabalıyorum.Mesela düzenli yemek yemiyorum asla. Kahvaltı yok,öğle yemeği yok.Sürekli abuk sabuk atıştırıyorum. Geç satte ,cola yada çikolata yiyordum ve yatıyordum. Aslında çok yemek yediğim için değil ,sadece şekerli şeylerle beslendiğim için kilo alıyorum.Mutfak alışkanlıklarını değiştirmek gerçekten çok önemli.Yaşam biçimini,hayatını,evdeki iştahlı çocukları ve eşimi evden de uzaklaştırmak lazım aslında ya neyse :)...Çocukluğumdan beri kiloluyum, denemediğim yöntem kalmadı ,15 kilo verdiysem 20 kilo geri aldım.Akupuntura gittim 18 kilo verdim 1 sene sonra 22 kilo geri aldım.Tabii bunun nedenleri de var. Herkes stresten ,sıkıntıdan zayıflar bu durum ben de tamamen tersi oldu..Neyse çok uzattım Mehtap sayesin'de başladık bir maratona,benim kilolar öyle 7-8 kilo kadar az olmadığı için geriden gelsemde bu guruba dahil olmak beni mutlu etti .Yazılanları mutlaka okuyorum. Kısacası" Zayıflamaya Ben de Varım ! "

Malzemeler
- 3 tane yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 3/4 su vardağı sıvıyağ
- 3/4 su bardağı süt
- 3 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilin
- 1 çay kaşığı hindistan cevizi

Hazırlanışı:
1- Yumurta ve tozşeker beyazlaşana kadar çırpın.
2- İçine önce sıvı malzemeler ekleyin.
3- Daha sonra elenmiş kuru malzemeleri ilave edip mikserle karıştırın.
4- Yağlanmış ve çok az un serpilmiş kek kalıbına(26 cm'lik) hamuru dökün.
5- Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 35-40 dakika pişirin.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder