5 Nisan 2010 Pazartesi

Schoko Erdbeer Kuchen / Çikolatalı-Çilekli Pasta, Kokosmakronen

TÜM ANNELERİN VE ANNE ADAYLARININ, ANNELER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM..
DSC04448
Sizleri çok seviyorum arkadaşlarım..Tüm arkadaşlarımı ziyaret edemiyorum..Onun yerine buradan bu güzel çiçeği hepinize gönderiyorum..Güzel gününüz kutlu ve mutlu olsun..
1
Malzemeler
3 yumurta
minicik tuz
125 gr şeker
125 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 paket vanilya
1 çay bardağı krema

1 limon kabuğu rendesi
3-4 daml limon aroması veya 1 tatlı kaşığı limon suyu
1 paket droetker beyaz çikolata sosu(toz olarak kullanılacak)
1 çay bardağı damla çikolata
250 gr un
1 paket kabartma tozu (ben çok kabarmasın diye kullanmadım)

Tepesi için
Çilek ve çilek jölesi

Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar,vanilya,tuz krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.

Sonrada diğer mazlmeler sırası ile eklenip çırpılır.

Yağlanmış kalıba dökülüp 175 c de yaklaşık 40-45 dk pişirilir.

Kek ılındıktan sonra kalıptan çıkartılır.

Kekin üzerine çilekler dizilip,jöle hzırlanıp üzerine dökülür.

Belki benim kalıbımdan hepinizde olmayabilir.Sizler kelepçeli düz yuvarlak kalıpta keki pişirebilirsiniz.Keki kalıptn çıkartıp, altını üst yapıp, tekrar kalıbın içersine koyup,mandalını kapatıp,çilekleri üzerine dizip, jöleyi tertipli döküp,jöle soğuyuncada servis edebiliriniz.Afiyetler olsun!
3
Malzemeler
4 yumurta akı
minicik tuz
200 gr marzipan (yoksa sadesini yapabilirsiniz.)
150 gr pudra şekeri
oblaten (olmasada olur)
dilerseniz birazcık rum (mevlit için yapıldığından eklemedim)
alabildiği kadar h.cevizi

Hazırlanışı
Aklar minicik tuzla çırpılır.

Şekeri eklenip yoğunluk kazanınca, marzipanı eklenip,çırpılmaya devam edilir.

H.cevizleri eklenip elle yoğrulur.

Oblatenler tepsiye dizilirler.

Üzerlerine kokoslar kopartılıp konulur.(ben yuvarladım)

Isınmış fırında 10-15 dk arası pişirilir.

Ben kokosları fırında unutunca,yanmadan zor kurtardım.Biraz kızardılar sadece..)

Dışları biraz sert,içleri ise çok yumuşaktılar..))
5
Not:Kekimi görmüş olduğunuz bu kalıbımda pişirdim..Oyuk olan kısmına çilekleri doldurdum..Bu kalıp bu tür pastalar ve farklı alternatifler için birebir diyebilirim.
2 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder