7 Nisan 2010 Çarşamba

TAVUKLU MUSKA BÖREĞİ VE DOLABIMDA NE VAR?

tavuklu muska böreği 015
Çok pratik ve bir o kadar da güzel bir börek. Bizim evde ne zaman yapılsa anında bitiyor.Hepimiz çok seviyoruz ama çocuklar daha fazla seviyor.Ölçüleri yine kendiniz belirleyebilirsiniz.Ben oldukça az öçlü vereceğim, artırıp azaltabilirsiniz.
Malzemeler;
*2 yufka,
*1 adet haşlanmış tavuk göğsü,
*1 adet domates
*1 adet sivri biber
*1/2 çay bardağı kadar sıvı yağ
*1/2 çay bardağı kadar yoğurt
*tuz, karabiber
*Üstüne sürmek için bir adet yumurta sarısı.
Hazırlanışı;
1.Önce haşlanmış tavuğu küp küp doğrayın. Küp doğranmış domates, doğranmış sivri biber, baharatlar ve bir yemek kaşığı sıvıyağ ile domates suyunu çekene kadar soteleyin.Ilınmaya bırakın.Sonra yoğurt ile sıvıyağı birbirine güzelce karıştırın.
2.Yufkalardan birini alın mutfak tezgahınıza yayın ve üstüne yağlı yoğurtlu karışımdan her yere eşit şekilde sürün.
3.Yufkayı yağlı kesim içe gelecek şekilde yarım ay şeklinde ikiye katlayın.
4.Katlama yerinden serbest uca doğru, yufkadan 3 parmak genişliğinde şeritler kesin.
5.Şeritlerin bir ucuna bir yemek kaşığı kadar tavuklu içten koyup, yufkayı muska şeklinde sarın.
6.Sardığınız yufkaları yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin üstlerine yumurta sarısı sürün. İster haşhaş tohumu, ister susam ister çörekotu serpip, önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
NOT:Fırından çıkan böreklerin üstünü sıcakken temiz bir mutfak havlusu ile kapatın ki börekler yumuşak kalsın. Afiyet olsun.

BUZDOLABIMDA NELER VAR?
Sevgili LAMA MUTFAKTA beni buzdolabımdakileri saymam konusunda sobelemiş. Bende memnuniyetle cevaplıyorum.
Derin dondurucuda neler var?
*Yazdan dondurduğum bezelyeler, barbunyalar, domates püreleri.
*Haşlanmış nohut, haşlanmış yeşil mercimek ( Bakliyatları fazlaca haşladığım zamanlar bir kısmını buzdolabı poşetlerinde derin dondurucuya kouyorum. Böylece işten eve döndüğümde ve acil yemek yapmam gerektiğinde elimin altında hazır oluyorlar.)
*Fazla ekmek ve pideler (Bayatlayan ekmek ve pideleri küp şeklinde doğradıktan sonra bozdolabı poşetlerine koyup, ağızlarını sıkıca bağlayarak dondurucuya koyuyorum. (Gerektiğinde çorbalar için hafif yağda kızartıp kullanıyorum )
Buzlukta Neler Var?
*Birer yemeklik ölçülerde bölünüp, buzdolabı poşetlerine konmuş kıyma ve kuşbaşı et.(Parçalara böldüğünüzde pişireceğiniz kadar çözdürüyorsunuz, gerekmeyenleri çözdürmüyorsunuz)
*Bir paket milföy hamuru ( Çok acil durumlar için )
*Bir kaç pişirimlik, evde yapılmış Kayseri mantısı.
*Bir kaç topak, pişmemiş kurabiye hamuru ( Fazla gelen kurabiye hamurlarını streçleyip buzlukta donduruyorum. Gerektiğinde çözdürüp, şekillendirip pişiriyorum.)
*Keklerden veya pandispanyalardan artan parçalar. ( Rondodan geçirdikten sonra buzdolabı poşetlerinde saklıyorum. Truff yapımında kullanıyorum)
Dolapta neler var?
Olmazsa olmazlar;
*Yumurta, beyaz peynir, siyah zeytin ( muhakkak sele ), tereyağı, süt, yoğurt.( Bu grup genellikle dolabımda her zaman bulunur )
*Bu gün bunlara ek olarak taze kaşar peyniri ve tulum peyniri var.
*Çilek ve kayısı reçeli, böğürtlen marmeladı ve dut pekmezi ile tahin. ( Hepsi minik kavanozlarda )
*2 paket labne peynir ( Bir müddettir çikolatalı cheesecake yapmak istiyorum. Onun için alındılar ama henüz kısmet olmadı.)
*Bir kavanoz mayonez, minik bir kavanoz hardal, küçük bir kutu ton balığı konservesi.
*Bir kavanoz domates salçası ve bu gün akşam yemeğinden artan minik bir tencere şehriyeli tavuk çorbası.
*Yine akşam yemeğinden artan ve minik bir tavaya aldığım sade bulgur pilavı.
*Biraz biber ve salatalık turşusu.
*UNO ligt ekmek ( Benim için ), UNO tost ekmeği ( Çocuklar için )
Sebzelikte Neler Var?
*Pişmeyi bekleyen bir küçük karnabahar,domates, sivri biber, yeşil soğan, kavırcık salata, kırmızı turp, bolca limon,havuç ve pişmeyi bekleyen pırasa.
İşte benim dolabımda yer alanlar bunlar, birde her daim bulundurduğum irmik, puding, kabartma tozları, vanilya vb. gibi hazır toz ürünler var.Ayrıca meyveleri balkonda sebzelikte saklıyorum.
Bende Mutfağımdan Lezzetler-Oya'yı ve Diyalog Yemekleri-Süheyla'yı sobeliyorum. Tabiiki kabul ederlerse.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder