8 Nisan 2010 Perşembe

TOPKAPI PİLİÇ



Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutluyorum. Nice bayramlara sevdiklerimizle hep birlikte ulaşmak dileğiyle inşallah.. Ramazandı, tatildi, bayramdı derken hepsi bir anda geldi geçti sanki.. Allahım sağlık sıhhat verdikten sonra ulaşırız inşallah nicesine. Tatilde yine istemeden kayıplara karıştım biliyorum. Ama tatil biraz kısaydı sizde hak verirsiniz:))
Bayramda Antalyadaydım annemde. Antalya çok sıcaktı yine. Her tarafa kış yavaştan geliyorken Antalya da hala pek kış belirtisi yoktu. Gayet rahat denize bile girilebiliyordu.. Anlaşılan daha uzun süre Antalyaya kış gelmeyecek:)
Bayramda çok şükür bütün aile hep beraberdik. Arife günü annemlere sürekli yaptığım ve beğendiğim ama bir türlü bloğuma koymaya fırsat bulamadığım topkapı piliçi yaptım. Gerçekten sunumu ve tadı harika bir yemek...


MALZEMELER:

Kişi başına göre kalçalı but.Kalçalı butun kemiksiz hali hazır satılıyor ya da kasabınıza da kemikleri çıkartırabilirsiniz.



Ya da kemikli olarakta doldurabilirsiniz tercih sizin.





İç pilavı için

2 su b. pirinç
1 soğan
1 çorba k. dolmalık fıstık
2 çorba k. kuş üzümü
1 çay b. bezelye
1 tutam dere otu
Tuz, karabiber
Yeni bahar
Sıvıyağ
Su


NOT:
Ben iç pilavında yasemin kokulu pirinci kullanıyorum.Kokulu olduğu için tadı müthiş bir şey oluyor tavsiye ederim.

YAPILIŞI:
Önce pilavını hazırlıyoruz. Bu iç pilavı daha önce iç pilavlı köftede yaptığımız gibi hazırlıyoruz.















Daha sonra düz bir zemine etimizi koyup içine pilavımızı dolduruyoruz.Kenarlarından taşmayacak şekilde sarıp açılmasın diye kenarlarına kürdan saplıyoruz.
















Sonra bir tepsiye ya da borcama dizip 180 derecede fırınlıyoruz.İsterseniz domatesli salçalı sos da döküp pişirebilirsiniz.























Bizimki biraz aceleye geldi iftar vakti olunca üzerinin kızarmasını bekleyememedik. Siz güzelce kızartın üzerini afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder