5 Nisan 2010 Pazartesi

UN KURABİYESİ

Bu tarifte Zeynep'e gidiyor:)P.D.Ç.S.E-39...Nefis bir un kurabiyesi,inanmayanlar denesin:)
MALZEME:
250 gr.margarin(oda ısısında)
1 kah.fin.sıvıyağ
3 yem.kaş.pudra şekeri
4 yem.kaş.buğday nişastası
aldığı kadar un(4,5-5 su.bar.un)
ÜZERİ İÇİN:
1 çay.bar.pudra şekeri
YAPILIŞI:
Margarin ve pudra şekeri macun gibi olana dek karıştırılır,diğer malzemeler ilave edlip,hamur yoğrulur..Hamur birbirini tutunca fazla yoğrulmaz ki bozulmasın...İstenirse içine fındık ilave edilir...Ben fındık kattıklarımı minik yuvarlaklar yaptım,bazısını rulo yapıp kestim,çatalla iz yaptım...Hamurun bir kısmından fok balıkları yaptım çocuklar çok sevdi:)yuvarlaklar yapıp yarısını elimle bastırarak kuyruk şekli verdim,gözleri damla çikolata,bıyıkları ise tel şehriye:)çocuklarla birlikte yapılınca çok keyifli oluyor....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder