5 Nisan 2010 Pazartesi

Vanilyalı ve Vişneli Dondurma



Tarif gün içinde dedik ancak; yoğunluktan bir türlü oturup yazamadık. Affola! Yaz kış dondurmayı yemek sonrası tatlı olarak tüketen Norveç'ten bir bayana ait reçetemiz. Öyle zor, karışık hatta bulunması zor malzemelerden yapılmıyor bu dondurma. Göründüğü kadar lezzetli, lezzeti oranında gözleri bayram ettiriyor. Artıkım çiğ yumurtaya gelebilecek sızlanmaları da göze alıyoruz tabii.


Neler Lazımmış Bakalım;
2 yumurta sarısı
2 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
2 çay kaşığı vanilya
4 yumurta akı
1 su bardağı çırpılmış krem şanti

*Mikserinizin ucunu yumurta sarısına bulaştırmadan önce beyazları kar haline gelene kadar çırpın.

*Yumurta sarısını pudra şekeriyle karıştırıp çırpın.

*Krem şantiyi sertleşinceye kadar çırpın.

*Yumurta sarısı ile krem şantinin bir su bardağı kadarını karıştırın. Vanilyayı ilave edin. Bu karışıma, çırpıp kar haline getirdiğiniz yumurta aklarını ilave edin.

*Karışımın yarısını bir kaba boşaltıp, diğer yarısına dilediğiniz meyveyi minik minik parçalayarak ekleyin. Ben vişneleri doğrayıcıda parçaladım. Kakao ya da kahveli yapmak isterseniz, vanilya yerine iki yemek kaşığı nescafe, kakao katabilirsiniz.

*Meyveli dondurmanızı da bir kaba boşaltıp derin dondurucuya kaldırın. Her yarım saatte bir çıkarıp karıştırıp havalandırın dondurmayı. Toplamda üç kez. Üç-dört saat daha dondurucuda beklettikten sonra tüketebilirsiniz dondurmanızı.

Üzerine Dr. Oetker'in ahududu ve çilekli meyve sosunu döktüm. (Yorulmuştum evde yapmaya üşendim.)

Yanında muzlu jöle içinde bekleyen mayhoş meyveler var. Türk kahvesi fincanlarında beklettim, ters çevirip çıkardığımda onlar da dondurmaya eşlik ettiler.

Tarifi YE45 Etkinliği için Yasemin Hanım'a gönderiyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder