5 Nisan 2010 Pazartesi

Yayla Çorbası

Yayla Çorbası

Üzüntüler,sıkıntılar,keyifsizlikler hepimizde ara sıra yaşandığı gibi benim de hayatımda şu sıralar yaşanıyor,karışık duygular içindeyim.. Mehmet amcam rahatsızlandı ve hastaneye kaldırıldı.Akciğerlerinde bir leke gözükmüş ,şimdi ameliyat olup olmayacağına karar verilecek.Çevremizde de bir çok tanıdığımızın bu tip kötü haberlerini duyuyorum ..Bu illet hastalığın bir çok kişide gözükmesi beni çok üzüyor..Yediklerimize içtiklerimize gerçekten çok dikkat etmeliyiz.Kilolarla sağlıklı olmanın pek imkanı yok ,bunu en çok kendim için söylüyorum.Sağlıklı beslenmek çok önemli,zaman zaman bende bunu unutuyorum dozu kaçırıyorum.. Allah tüm hastalara acil şifalar versin.
Buna ek olarak yaşanan ekonomik kriz de, bizi es geçdi sanmayın tam onikiden vurdu diyebilirim.Her detayı ayrıntılı yazmıyorum ama sıkıntılar ,üzüntüler oluyor elbette..Çocuklar ve kendimiz için neşeli ve dik durmaya çalışıyoruz şimdilik..
Hafta sonu içimizi ısıtan sadece Yayla çorbası oldu...

Malzemeler
- 6 su bardağı tavuk suyu
- 1 su bardağı yoğurt
- Yarım su bardağı pirinç
- 1 çorba kaşığı tereyağı
- 1 yumurta sarısı
- 1 çorba kaşığı un(silme)
- tuz

Üzerine:
- 1 çorba kaşığı sıvıyağ
- Nane

Hazırlanışı:
1- Tavuk suyunu tencereye alın.
2- İçine yoğurt,yumurtanın sarısı,tereyağı ve unu ekleyin.
3- Tencereyi ocağa koyup kaynayana kadar tüm malzemeyi çırpıcı ile karıştırın.
4- Kaynadıktan sonra içine yıkanmış pirinci ekleyin.
5- En son tuzunu ekleyin ve pirinçler yumuşayana kadar pişirin.
6- Diğer yandan bir tavada sıvıyağı eritin ve içine nane katın.Yağı çorbanın üzerine gezdirip servis yapın.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder