7 Nisan 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Pırasa

Yemek yapma alışkanlığım her ne kadar Üsküp kökenli Annem den geçtiyse de yemek yaparken Canım Babamdan geçen Giritli genlerim daha ağır basıyor herhalde. Annem ıspanak hariç tüm sebze yemeklerini kıymalı veya etli yaparken ben zeytinyağlı, pirinçli yapmayı ve yemeği tercih ediyorum. Ama onun gibi her zeytinyağlı yemeğe yazın domates, kışın ise biraz salça ilave ediyorum .
Benim gibi yemek konusunda problemi olmayan, güzel yapılan her yemeği yiyen minik bir gurmenin annesi iseniz eğer işiniz daha da kolay …O bu yemeği keyifle yerken söylediği:
Annemin ve anneannemin her yemeği nefis çünkü içine sevgi katıyorlar”….
Aslında biz , O’nun minik yüreğinden aldığımız, büyüklerin bilmediği karşılıksız, çıkarsız, sonsuz sevgiyi katıyoruz….

Gereken Malzemeler
*Yarım kg pırasa
*2 adet havuç
*1 adet patates
*6-7 diş sarımsak
*1 adet soğan
*1 küçük kırmızı biber
*1 adet domates
*1 adet kesme şeker
*1 küçük fincan pirinç
*Zeytinyağı
Soğanı ve sarımsakları zeytinyağında hafifçe solduruyorum. Rendelenmiş domatesi, verev kesilmiş havuçları ilave edip kavurmaya devam ediyorum. Üzerine doğranmış pırasaları ve küp doğranmış patatesleri koyup bir kez döndürüyorum. Ilık su, pirinç, kesme şeker ilavesi ile pişiriyorum. Pırasaların pişmesine yakın halka doğranmış kırmızı biberleri ilave edip piştikten sonra yemeğin üzerine iki kaşık zeytinyağı gezdiriyorum.

Miskokulu lezzetlerden küçük bir öneri:

Piştikten sonra eklediğim zeytinyağı tüm zeytinyağlı yemeklerde yaptığım bir yöntem.Bu şekilde zeytinyağlı yemekler hem daha parlak görünüyor,hem de zeytinyağının tadını daha yoğun hissedebiliyorsunuz….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder