5 Nisan 2010 Pazartesi

Zeytinyağlı Yer Elması

Zeytinyağlı Yer Elması

Geçen sene zeytinyağlı yer elmasını Sevgili Saliha'da görmüştüm o günden beri sürekli yapmak istiyordum,kısmet geçen haftaymış..Diğer tarif de limon suyu vardı ben yerine sadece portakal suyu kullandım...Saliha'cığım bende sayende denemiş oldum,çok teşekkür ediyorum..

Sıra tarifte ;

Malzemeler
- yarım kilo yerelması
- 1 fincan zeytinyağı
- 1 tane kuru soğan
- 1 tane portakal suyu
- 2 tane kesme şeker
- 1 tane havuç
- yeteri kadar su
- 1 limon
- tuz

Hazırlanışı:
1- Kuru soğanı yemeklik doğrayıp tencereye alın,üzerine halka halka doğranmış havuçları ilave edip,zeytinyağı ile birlikte kavurun.
2- Yer elması'nın kabuklarını soyup yıkayın,(kararmaması için limonla ovun)orta büyüklükte doğrayıp tencereye ekleyin.Portakal suyunu,tuzunu,şekerini ve yeteri kadar su ilave edin.
3- Kısık ateşte pişirmeye bırakın.Pişen yemeği servis tabağına alıp soğutun,üzerine maydonoz serpip ikram edin.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder