6 Nisan 2010 Salı

BAL KABAKLI LAHANA SALATASI ( nUnU)

Yorum yazan bazı arkadaşlardan özür dilerim !!! Tüm yorumlara , Yayınla diyorum , ama bazı yorumlar yok oluyor 3 gündür !!!
Sadece benimle alakalı bir şey değil ,başka bloglarda bu sorunu yaşıyorlar .. Bilginize Lütfen.





bal kabaklı lahana salatası

5-6 DİLİM bal kabağı rendesi (iNCE RENDE !)
1/2 dilimlenmiş ve elde biraz tuzla ovulmuş lahana ( veya bir küçük tam lahana)
1 ekşi elma rendesi
1/2 limon suyu - 1/2 portakal suyu - 1 tk. Nar eksşisi - 1 çk hardal - 1 çk mayonez
1/2 kuru soğanın suyu (rondo ceya rendeleyerek) 1 yk zeytinyağ, 1 TK SİRKE.
taze çekilmiş karabiber (az) zencefil tozu (az) kuru üzüm - ceviz - tuz

- Lahanayı tuzla biraz ovup ezelim, içine rendelenmiş elma ve bal kabaklarını ekleyelim.
- sosu mutlaka önceden karıştırıp hazırlayalım ve iyice karıştırıp üzerine gezdirelim.
- en son ceviz ve üzüm ile hazırlayıp servis yapalım ( tavuk ve balık yanına harkulade bir arkadaş !!!!! ))
Biraz kritik edelim :

Kabak çiğden konunca , pek havuçtan farklı değil, coleslow'dan farkı yok neredeyse, sadece sos fark katıyor. Nar ekşisi, elmanın oluşu keyif verirken, taze çekilmiş karabiber ise şeker li tadı ayrıştırıyor. Portakal suyu aroma kattı ve yumuşak bir doku kazandırdı. Başka sorular olursa ekleme yapabilirim )

Geçen hafta malum soğuk algınlığımdan dolayı evdeydim, işlerimi ise elden geldiğince evden yürütmeye gayret ettim. Masal kahramanım ise İş aralarında, sık sık telefonlar açıp yüzümü gülümseten lezzet dolu haberlerimi bana ulaştırıyordu :)
Önce Adana'daki müşterilerimizden bir firma bizlere Hurmalar- muzlar ve narlar yollamıştı.. Çoğunu şirkete payettirdim talimatla.
Eve gelenlerlede neler yaptığımı zaten paylaşacağız MASAL'ımda.
Bu pazartesi ise ,yine lezzet dolu koliler ulaştı elime; Bu seferde Adapazarı'ndan çok sevdiğimiz bir firma sahibi kendi bahçesindeki ,defalarca tatdığımız lahana ve bal kabaklarını bizimle paylaşmıştı... Lahanaya bayılırım, yemyeşil güzeller güzeli O kabarık paltosunun içinde çookk şıktır ..

Kabak ise öyle heybetli öyle şahane ve hoş bir duruşta bana bakıyordu ki keyifle seyrettim. Gelgelelim , O kadar kocamanlardıki, site görevlimizden rica edip, onları komşu marketlerde böldürüp, civar apartman görevlilerine dağıttırdım. Çok fazlaydı ( çok fazla geldi !! )
Kalanlarını da kendim ve sizinle paylaşıyorum. İlk tarif Lahana ve BAL KABAĞI salatası !! Çok keyifle denemeler yaptım Veeeeee....
Bir nUnU MArKa daha oluştu. :))

Acaba benden başka bal kabağı salatasını !! çiğden yapan varmı ???
bilemem orasını , hiç araştırmadım ne yalan .
Bu tamamen 3 denemeden sonra oluşturduğum bir sos ve içerik oldu. Diğer versiyonları da gayet hoş oldu sanırım, onlarıda zamanla paylaşacağım.
ama ben İLANIMI YAPIYORUM. BU nUnU MaRkAdır !

(bu arada nUnU MaRkA TESCİLLENDİ )
ama Tv Programı ve Kitaptan hala ses yok !! ??????

Bayram sofralarınızda - balık-tavuk yanında- çay sofralarında helede şu soğuk algınlığına karşı şu aralar denemeye ne dersiniz ??? Bizler Çok Sevdik ..

ÖYLEYSE AFİYETLER OLSUN. iNANIYORUm Kİ : ÇOK SEVİLECEK.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder