8 Nisan 2010 Perşembe

Şiveydiz ve Yumurtalı Pırasa Kavurması

Antep yemeklerinden biri olan "şiveydiz" tarifini bir çok yerde gördüm ve Antep yemekleri konusunda güzel bir kaynak olarak gördüğüm lavantin' den aldığım tarifle denedim. Araştırmalarıma göre yemeğin orjinali taze sarımsakla yapılıyor, sarımsağın olmadığı durumlarda da bir kaç diş sarımsak eklenerek pırasa ile yapılabiliyor. Ben ilk defa yedim ve çok beğendim.


Malzemeler :
1 kg. pırasanın beyaz kısımları
350-400 gr. kuşbaşı et
7-8 diş sarımsak
1 su bardağına yakın haşlanmış nohut
400- 500 gr. yoğurt
1 kaşık un
sıvıyağ, tuz, nane

Yapılışı :
Etler suyunu bırakıp tekrar çekene kadar kavrulur. Üzerine bir miktar su eklenerek etler yumuşayıncaya kadar pişirilir. (Düdüklü tencerede pişirdim.) Yeşil yerleri ayrılan pırasalar 1 parmak kalınlığında doğranır. Doğranmış sarımsak, pırasa ve nohutlar da pişen etlere eklenip, pırasa pişmeye bırakılır. Yoğurt ve un bir kapta karıştırılır. Kaynamakta olan yemeğin suyundan azar azar yoğurdun içine katılarak karıştırılır ve ılınması sağlanır. Yoğurt ılıyınca devamlı karıştırarak yemeğe katılır ve bir süre daha karıştırılır, tuzu ayarlanır. Üzerine yağda kızdırılmış nane gezdirilerek servis yapılır.

Afiyet olsun.


Pırasa Kavurması



Şiveydiz yemeğine kullandığım pırasaların yeşil kısımlarını değerlendirmek için yaptım.
Malzemeler :
500 gr. pırasa
150-200 gr. kıyma
1 tatlı kaşığı salça
tuz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2-3 adet yumurta
Yapılışı :
Pırasalar dış katları atılıp, yıkanır ve ince ince doğranır. Bir tencereye kıyma ve sıvıyağ alınıp kavrulur, doğranmış pırasalar da eklenip pırasalar kendi suyuyla iyice yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirilir. Salça ve çok az su eklenip, tuzu ayarlanır, bir taşım daha kaynatılır. Üzerine yumurtalar kırılıp, tencerenin üstü kapatılarak yumurtalar pişinceye kadar ocakta tutulur. Sıcak servis yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder