8 Nisan 2010 Perşembe

TESBİ AŞI:)) (Babadağ lezzeti)




Herkese güzel bir hafta sonu dilerim. Ne zaman hafta sonu geldi hiç anlayamadım doğrusu, günler ne kadar da hızlı geçiyor:((

Siyah pirinci biz çinlilere bırakalım istedikleri kadar yesinler, biz kendi alıştığımız beyaz pirincimizle mutluyuz:))

Bizim nefis yemeklerimiz var, işte onlardan biri daha Tesbi Aşı:) Çok sağlıklı çok lezzetli harika bir yemek bence ..

Babadağ'da eskilerden beri yapılan bu yemeğe tesbi aşı denmesinin sebebi, tencerede değil de tepside pişirilmesi..

4 tane patates halka halka doğranır.
6-7 tane kuru patlıcan haşlanır.
6-7 tane kuru biber haşlanır.
3-4 diş sarımsak.
1 yemek kaşığı salça.
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber(aşrengi)
Tuz ve zeytinyağı.

Patateseler tepsiye dizilir,(ben borcama dizmiştim, ama tepside daha güzel oluyor) üzrine kuru patlıcanlar patlıcanların üzerine de kuru biberler dizilir.

Sarımsaklar aralarına atılır.

Zeytinyağı'nın içine salça kırmızı toz biber ve bir diş dövülmüş sarımsak ilave edilir birazcık kavrulur üzerine su ilave edilir ve kaynatılır tuz atılır.

Hazırlanan sos sebzelerin üzerine dökülür, tepsinin üzeri aliminyum folyo ile örtülüp ister fırında pişirilir, ister ocağa koyulur (ben tepsinin altına yemeğin dibi tutmasın diye bir yağ tenekesinden kestiğim teneke parçasını koyuyorum) ve kısık ateşte pişirilir.

Yemek piştikten sonra çok sıcak olmamak şartı ile yoğurtla birlikte servis edilir.
Afiyetle yenilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder