8 Nisan 2010 Perşembe

Mantarlı-Közlenmiş Kırmızı Biberli Börek



Sevgili Hilal 'in sayfasında gördüğüm Pazılı Kuru Börek tarifini ilk gördüğüm gün bu böreği yaptım. İç malzemesinin pazılı olması gerekiyordu ama ben markette pazı bulamayınca mantarlı olarak denedim. Pazılı olarak da en kısa zamanda tekrar yapacağım. Tarif için Hilal' e teşekkür ediyorum.
Malzemeler :
3 adet böreklik yufka
3 su bardağı su (2 su bardağı kullandım.)
1/2 su bardağı sıvıyağ
İçine ;
1 paket (400 gr.) kültür mantarı
3-4 adet közlenmiş kırmızı biber
1 su bardağına yakın rendelenmiş kaşar peyniri
tuz, limon

Yapılışı :
Mantarlar iyice yıkanıp, dilimlenir ve limonlu-tuzlu suda haşlanır. Doğranmış olan kırmızı biber ve kaşar peyniri ile karıştırılır. 3 Su bardağı suya (2 su bardağı su kullandım), yarım su bardağı sıvı yağ eklenip karıştırılır. Yufkalar ortadan ikiye bölünür her parça yağlı su ile iyice yağlanır. Yufkanın geniş kenarına iç malzemeden uygun miktarda serilir, rulo şeklinde sarılır ve kendi etrafında döndürülerek tepsinin ortasına yerleştirilir. Diğer yufkalara da aynı işlem yapılıp, ortadaki yufkanın etrafına dolanır. (Artan sos üzerine sürülebilir.) 300 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. (Benim fırınım en fazla 280 derece ısınıyordu, bu yüzden 280 derecede pişirdim.)
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder