8 Nisan 2010 Perşembe

İKİZLERİMİZİN DOĞUMGÜNÜ

İYİKİ DOĞDUN ARDAAAA! İYİ Kİ DOĞDUUUUN IRMAK !


Hatırlarsanız daha önceki yayınlarımdan birinde yeğenim Şebnem'in doğumgünü için orman perileri pastasını yapmış ve Şebnem'in doğumgününü kutlamıştık. Bu günde Şebnem'in ikiz kardeşleri ve benimde canım yeğenlerim Arda ile Irmak'ın 2. doğumgünleri idi. Anneleri ben yorulmayayım diye pastayı benim yapmamı istemedi ve bu konuda bana baskı yaptı ama bir tanecik ( pardon iki tanecik ) yeğenlerime pasta yapmak benim için en büyük zevklerden biriydi. Yapmamak benim için imkansızdı. Ama annelerini üzmemek için çok kolay ve üstünde fazla uğraşmayacağım bir pasta yapacağıma söz verdim. Yaptığım araştırmalarda hem diğerlerine göre daha kolay hemde ikizlerin hoşuna gidecek bu pastada karar kıldım. Pastaların örneğini "Carol Deacon's-Party Cakes For Children"isimli kitaptan aldım. Pastanın orjinal görüntüsüne bazı şeyler ekleyip bazı şeyleri de çıkararak ve aynı pastadan biri pembe, biri mavi olmak üzere iki adet yaparak bu doğumgününüde tamamlamış oldum.
Irmak mumları üfledikten sonra kesmek üzere pastayı önünden almamıza epeyce bir zaman müsaade etmedi ve pastayı izleyip durdu. Sonra annesi tarafından kandırıldı da servis için pastayı mutfağa kaçırdık:)
Arda ise mumları üflemek istemedi ve gözünü pastadan ayırmadan onun yerine ablasının mumları üflemesini izledi ve hemen ayıcığın şapkasını yemeye başladı :)


Mumları pastanın üstüne batırarak görüntüyü bozmak istemedim ve yine şeker hamurundan minik ayıcık kalıplarıyla mumluk yapıp, şeker hamuru ile parke deseni vermeye çalıştığım straforun üstüne bal ile yapıştırıp, mum problemini çözmeye çalıştım.Pastamızın aslı önemli olan kısmı ise içiydi. Pastalar için biri kakaolu diğeri vanilyalı 26 cm'lik iki adet pandispanya pişirdim ve herbirini üç parçaya böldükten sonra ara katlarını değiş tokuş yaparak iki renk pandispanya oluşturdum. Kakaolu pandispanya tarifi her zaman yaptığım pandispanyanın 8 yumurta ölçüsü ile yapılanı. Diğeri ise; 7 yumurta, 7 fincan şeker, 7 fincan un, 1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu ve rendelenmiş limon kabuğu ilavesi ile hazırlandı. Kreması bitter çikolata ve krema ile hazırlanan ganaj olup üstüne herbir kata dondurulmuş franbuaz, böğürtlen ve parça çikolata serpiştirilmesi ile yapıldı. her ara katı ince bir tabaka krem şanti ile kapatıp, en üstünü ganaj ile sıvadıktan sonra bir gece buzdolabında beklettim.
Doğumgünü için birde aşağıdaki kurabiyeleri hazırladım. Kurabiyelere her zamanki gibi değişilmez tarif yani Pastacı-Burcu'nun tarçınlı, zencefilli tarifini uyguladım. Bu kurabiyelerin mis gibi kokusundan ve lezzetinden asla vazgeçemiyorum.

Not; Bu arada fotoğrafları yeni makinem ile çektim. Şimdilik birbirimize alışmaya çalışıyoruz. Sizce ben hangi oranda alışmışım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder