8 Nisan 2010 Perşembe

ZAHTAR baharati ile PITA EKMEGI

Uzun zaman oldu bloguma girip tarif eklemeyeli .
Sizleri ara ara takip ediyordum ama simdi oturup iyice bakicam yeni neler eklenmis , neler pismis diye .Blogumuda sizleride ozledim :)

Degisik birseyler yapmak ve eklemek istedim arayi kapatmak icin.
Ilk verecegim tarif icin Zahtar kullandim.Amerika'dan almistim bu karisimi ve Arap ulkelerinde cok kullanilan bir baharat karisimi bu.
Adi ZA'ATAR olarak geciyor .Biraz once internetten arastirma yaptim , Siirtte "zahtar" olarak geciyormus.Ulkemizde de kullanilan birsey ama ben daha once rastlamamistim.Icerisinde kavrulmus susam , dag kekigi ve sumak var.Ilk isim baharat carsisina gidip bakmak bu karisim icin, bulur bulmaz size detaylari verecegim .Olurda siz benden once giderseniz ve akliniz agelirde sorarsaniz cok sevinirim tabiki
Ekmeklere inanilmazbir lezzet veriyor.Anladigim kadari ile Arabistan , Iran ve Israilde sofralarin vazgecilmezlerinden biri bu baharat
Iddia ediyorum ele gecirirseniz vazgecemeyeceksiniz ve kilo alirsaniz bana kizmayin :)



FIRINDA ZATAR'LI PITA EKMEGI
2 yemek kasigi Zahtar ( yada diger adi ile za'atar )
yarim su bardagi zeytingagi
uzun- ince dilimlenmis pita ekmegi
tuz

Genis bir kabin icerisine zeytinyagini ve baharat karisimini dokup , biraz tuz ekledikten sonra uzun ince dilimlediginiz pita ekmeklerini icerisine atip iyice karistirin.
Daha sonra bu karisimi firin tepsisine koyarak 170C yaklasik 15dak kizarana kadar pisirin.Eger cips gibi kitir kitir olmasini istemiyorsaniz biraz daha erken alabilirsiniz.
Yaninda dip sos olarak batirip katir kutur yemeniz icin patlican salatasi ile servis yapabilirsiniz - biz oyle yaptik :)

Denerseniz bana fikirlerinizi yazmayi unutmayin cunku coook begeneceginizi tahmin ediyorum
Simdi bu baharat karisimi ile ekmek yapmayi planliyorum.

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder