8 Nisan 2010 Perşembe

ELMALI TART VE P.D.Ç.S.E--29

MERHABALAR,bugün sevgili Serabımın elmalı turtasının tarifini veriyorum hamur ve iç tarifi onun ben küçük değişiklikler yaptım sadece beze hazırladım üzerine hakikaten nefis bir tarif denemenizi tavsiye ederim.. Ayrıca sevgili karabiberin mutfağı etkinliğimizin evsahibi kendisine kolay gelsin diyorum sevgiler.....

HAMUR İÇİN:
100gr.Margarin
1Yumurta,
5Silme yemek kaşığı toz şeker,
2Çay kaşığı kabartma tozu,
Alabildiği kadar un
ELMALI HARÇ:
4Adet elma,
2Yemek kaşığı şeker,
1Vanilya,
1,5 Su bardağı elma suyu veya normal su
1Küçük kahve fincanı nişasta
BEZE İÇİN:2 yumurta akı, 5 kaşık şeker
YAPILIŞI:
Hamur için olan malzemeler karıştırılıp yoğrulur ve açılıp tart kalıbına yerleştirilir.Diğer tarafta elmalar soyulup küp doğranır.Bir tencereye nişasta,şeker,vanilya ve su alınıp karıştırılır nişasta iyice eritildikten sonra ocağa alınıp pişirilir elmalarda karışıma eklenip birazda böyle pişirip ocaktan alınır,soğumaya bırakılır. kalıptaki hamurun üzerine soğuyan elmalı harç yayılıp üzeri düzeltilir ve 170 deceli fırında 15-20dk kadar pişirilir.Fırından aldıktan sonra ılıması için bekletilir ben hemen kalıptan çıkardım kalıp teflonsa (benimki öyle) çok kolay çıktı.Beze için yumurta akı ve şeker çırpılır üzerine istediğiniz gibi yayılır veya süslenir tekrar hafif pişmesi için fırına verilir.. afiyetler olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder