8 Nisan 2010 Perşembe

ELMALI POGACA





































Malzemeler.
250 gr tereyagi oda isisi
3 kasik yogurt
Kabartma tozu
Aldigi kadar un
Harc...
Dort tane elma
Bir tatli kasigi tarcin
Bir fincan seker
Bir bardak ceviz
Harc...
Bir cay bardagi ceviz
Bir cay bardagi antep fistigi
Bir cay bardagi portakal receli
Az tarcin
Bir cay kasigi damla sakizi receli
Hazirlanisi.
Oda isisi tereyag margarinde olabilir yogurt,kabartmatozu ,un ilave ederek yogrulur.
Birinci harc icin elmalar rendelenir uzerine seker ilave edilir pisirilir.Atesten alinan elmalara
tarcin ve iri kiyilmis ceviz eklenir.
Ikinci harc icin
Cevizler iri kiyilir recel ,sakiz,tarcinve fistik ile karistirilir.
Hamur yumusak olmali.Ceviz kadar parca alinir ortasina elmali karisim konur pogaca gibi kapatilir.Hamurun bir kismi icin ceviz kadar parca alinir recelli ic konur rulo haline getirilir
170c firinda pisirilir.Soguyunca uzerine pudra sekeri serpilir
Hamur tarifim 70lerden beri kullandigim cok begendigim tarifim bazen ikiye bolup bir parcasini kaliba koyar ortasina elmali harc ekler tekrar hamur ile kapatir pisiririm.
Bu kez bir kismina degisik harc dusundum ceviz,fistik,recel derken uydurma harc birde degisik sekil ama nefis oldu ben cok begendim.
Afiyet olsunnnnn
NOT.Oglum bugun birligine teslim oldu bunalimdayim haber alinca rahatlarim insallah
Saclarim ile oynamama karari aldim sablon degisikligi yapiyoruz son gunlerde farkindasinizdir
Arkadaslarimi eklemeye calisiyorum ...Yeliz benim ile ugrasiyor off demeden degistiriyor
ben begendim artik bu sablon kalacak Yelize tesekkurler.
Elmali Pogaca on Foodista

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder