8 Nisan 2010 Perşembe

YEŞİL MERCİMEK KÖFTESİ.....





İşte benim tarafımdan uydurulmuş bir köfte.

Mercimeğin kırmızısını da yeşilini de çok severim, her ikisinin de lezzzeti etten bile güzeldir bence.

Geçen gün yine yeşil mercimek yemeği pişirmek için mercimekleri haşladım, emindim ki akşam okuldan dönünce oğlum "offf mercimekmi var yemekte" diyecekti. Aklıma haşladığım mercimeklerin birazı ile köfte yapmak geldi neden olmasın bence gayet güzel olur diye düşündüm. Hem vejeteryanlar için de bir fikir olur..

O akşam yemek kaldı, köfteler çok beğenildi. Bundan sonra bol bol mercimek köftesi yapılacak söz verildi:)))

Malzemeler.

1 su bardağı yeşil mercimek.

1 kahve fincanı ince bulgur.

3-4 yemek kaşığı un.

2 yumurta.

1 kuru soğan.

1 yemek kaşığı salça.

1 tane bulyon.

tuz karabiber.

Yeşil mercimek iyice haşlanır, bulgurun içine kaynar su koyulup yıkanır ve suyu çok süzülmeden üzeri kapatılıp kabarmaya bırakılır.

Mercimek ve bugur bir kaba alınır üzerine soğan rendelenir yumurtalar kırılır salça ve bulyon ilave edilip elle iyice ezilir.

Hepsi iyice karıştıktan sonra içine un, tuz ve karabiber ilave edilir.

Güzelce karıştırdıktan sonra tavaya 1 fincan kadar sıvıyağ koyulur ve kızgın yağa köfteler kaşıkla bırakılır.

Eğer köfteler dağılıyorsa içine biraz daha un ilave edebilirsiniz.

Her iki tarafıda kızaran köfteler kağıt havlunun üzerine alınır.

Köftelerimiz hazır; çok lezzetli bir köfte oldu şiddetle tavsiye ediyorum mutlaka deneyin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder