8 Nisan 2010 Perşembe

Limon Aromalı Haşhaşlı Kek

Aslında kek yapmayı çok sevmem, kurabiye yapmayı tercih ederim ama Sinangil firmasının gönderdiği hediyeler arasında olan kek karışımları sayesinde kek yapmaktan zevk almaya başladım. Daha önce yayınladığım cevizli-kakaolu kek tarifini biraz değiştirerek bu keki yaptım, çok beğendim. Aynı tarif olmasına rağmen aroması ve kıvamıyla çok farklı bir kek oldu.

Malzemeler :
4 adet oda sıcaklığında yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu (Kek unu karışımı kullandığım için kabartma tozuna gerek kalmadı.)
1 paket vanilya
2 su bardağı Sinangil Limon Aromalı Kek Karışımı
1 çay bardağı çekilmiş fındık (File ya da toz da olur.)
1 yemek kaşığı haşhaş tohumu
Yapılışı :
Tozşeker ve yumurtalar mikser yardımıyla krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Süt ve sıvıyağ eklenip çırpmaya devam edilir. Limon aromalı kek unu ve vanilya birlikte elenerek karışıma eklenir. Kek kalıbı margarinle yağlanır, Kalıbın dibine ve yanlarına fındık sepilir. Hamurun yarısı kalıba dökülür. Diğer yarısına haşhaş tohumu eklenip karıştırılır ve sade hamurun üzerine gezdirilir. (Dilerseniz hamurun tamamına haşhaş tohumu ekleyebilirsiniz. 2-2,5 yemek kaşığı haşhaş yeterli olacaktır. Ben yarısına eklemeyi tercih ettim.) Önceden ısıtılmış 170 derece fırında keke batırılan kürdan kuru çıkıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder