8 Nisan 2010 Perşembe

İYİ Kİ DOĞDUN ŞEBNEEEEEEEM!


Geçtiğimiz pazar, sevgili yeğenim Şebnem'in doğumgünü idi. Çook zaman önce konuştuğumuzda perili bir pasta yapmak konusunda kendisi ile anlaştığımızdan pastasının konusuda orman perileri oldu. Pastayı, İstanbul'dan Çatalca'ya kadar götürmek zorunda kaldığımdan ve davetli sayısı fazla olduğu için iki katlı yaptığımdan, arabada çok zor muhafaza ederek götürdüm. Çok dikkat etmeme rağmen, yinede epeyce hasarlanan pastayı ve üstündeki perileri gidince biraz tamir etmeye çalıştım ama hasarlı olan yerler yinede belli oluyordu. Bu arada en önemlisi perilerin jelatinden yaptığım kanatları koptu ve tekrar yapıştırmaya çalıştığımda kırıldıkları için bende tamamen çıkardım. Yani bu perilerin kanatları yok. Yada kanatları var ama herkese görünmüyor diyelim. Artık hayal gücünüzü kullanmak sizin elinizde:)
Pastayı çok deyatlı anlatmayacağım. Zira daha evvelkilerden farklı olan sadece arada kullandığım fındıklı pandispanya oldu. Onuda çok beğenmediğim için tarifini vermeyeceğim.
Pastamız biri 26 cm çapında, diğeri 20 cm çapında, her biri 4 adet pandispanya katından oluşan iki pastanın üst üste yerkleştirilmesinden oluştu. Pandispanyaları bir kakaolu, bir fındıklı olmak üzere yerleştirdim. Her katı bitter kuvertür, krema ve labne peynir üçlemesi ile oluşturduğum ara krema ile sıvadıktan sonra, yine her kata parça çikolata ve franbuaz yerleştirip, malzemelerin üstüne çok ince bir tabaka krem şanti sürerek bitirdim. Üst kaplamasını ağaç görünümü vermek için kakao ile renklendirdiğim şeker hamuru ile kapladıktan sonra, yeşil şeker hamuru ile de yaprak ve dal yaptım ve orman perilerini, diğer renklerden oluşturduğum çiçeklerin üstüne oturttum.

MİNİ MUDCAKE


Olaki pastamız az gelir diye ( her zamanki panik hallerim ) Sevgili Burcu'cuğumun tarifini uygulayarak bu mini cup cake leri yapıp, pastanın etrafına dizdim. Mudcake tarifinin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. Mud cake'lerimizin üzerine pastanın içinde kullandığım çikolatalı ganajdan sürüp, şeker hamuru ile süsledim. Pastanın genel yapısı ile oldukça uyumlu bir görüntü oluşturdular.

BONBONLU KURABİYELER

Şebnem'ciğimin doğumgünü için yaptığım kurabiyelerin tarifi ise Sevgili Işıl'ın kurabiye tarifi. tarifin orijinaline burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. Bu kere içine ufak dövülmüş fındık kattım ve ortalarına mini bonbon ve büyük bonbon şekerlerinden koyup, üstlerini royal icing ile sarı, kırmızı renklerde çerçeveledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder