8 Nisan 2010 Perşembe

YENİ YIL SALATALARI VE MİM

yeni yıl salataları 010
Yılbaşı akşamı için hazırladığım salataların yayını geç kaldı, artık yılbaşı için fikir veremez ama belki başka bir özel günde fikir olabilir. Yukarıdaki fotoğraf basit bir patates salatası, sadece süsleyerek farklı bir şekil vermeye çalıştım. Salataların tariflerinde ölçü vermeyeceğim çünkü neyi ne kadar seviyorsanız o kadar kullanabilir veya bazı malzemeleri sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz.
Patates Salatası;
*Haşlanmış patates (yarısı tavla zarı büyüklüğünde doğranacak, yarısı rendelenecek)
*Kornişon turşu (Tavla zarı büyüklüğünde doğranacak)
*yeşil soğan ve maydanoz (ince ince doğranacak)
*Kırmızı biber turşusu ( küçük küçük doğranacak)
*Mısır,
*Tuz, karabiber, pulbiber, limon suyu.
*Mayonez
Tüm mazlemeyi güzelce karıştırın ve dilediğiniz bir kalıbı streç folyo ile kapladıktan sonra içine bastırarak yerleştirin.Yarım saat kadar bekledikten sonra servis tabağına ters çevirin ve üstünü mayonez ile kaplayın. Ben yeşil ve siyah zeytin ile süsledim. Siz ne ile istiyorsanız o şekilde süsleyebilirsiniz.
yeni yıl salataları 012
Çerkez tavuğu;
Bu çerkez tavuğunu Sevgili arkadaşım Nüket hazırlamıştı. Tarifi benim daha önceden yayınladığım tarif ile aynı. tarifini buraya tıklayarak okuyabilirisiniz. Tarif aynı olmakla beraber Sevgili Nüket patatesten hazırldığı civcivleri, salatanın kenarına dizmiş, ortaya dereoyu yaprakları yerleştirmiş ve dereotlarının üstüne ise haşlanmış bıldırcın yumurtası koymuştu. Bu harika salatayı biz seyretmeye doyamadık, sizler ne düşünüyorsunuz?yeni yıl salataları 003
AKDENİZ YEŞİLLİKLERİ
Bu salatanın benzerlerini sık sık yapıyorum. Genellikle çok beğenilip hemen tüketiliyor. Sağlıklı olması da ayrı bir husus. Bu tarifte yine ölçü yok. Ölçüler size kalmış.
*Akdeniz yeşillikleri, ( ben doğramayıp, elimle koparıyorum daha güzel duruyor)
*Yeşil soğan, maydanoz, dereotu ( ince ince kıyılacak )
*Kiraz domates,
*Haşlanmış tavuk göğsü,( iri iri parçalanmış olacak )
*Mantar konservesi( doğranacak)
*2 yemek kaşığı mayonez,Zeytinyağı, tuz ve limon suyu.( Sos olarak hepsi karıştırılacak)
Tüm malzemeyi karıştırıp, salata tabağına yerleştirin. Sos malzemesini bolca üstüne dökerek servis yapın.
Sevgili Serpil-Cafe Gusto beni hakkımdaki 7 gerçeği yazmam için mimlemiş.
Yani kendimle ilgili gerçeklerle yüzleşmem gerekiyormuş, iyisiyle kötüsüyle:)
1.Her ne kadar sakin ve yumuşak görünsemde galiba biraz da asabiyim. Haksızlıklar karşısında kendimi çok zor frenliyorum.
2. Maalesef yemeklere ve özellikle hamur işleri ile tatlılara zaafım var.Bu durum son zamanlarımda kendini kilolarımla iyice ortaya çıkardı.
3.Rüyalara çok önem verip, her rüyanın bir gerçeğe dayandığını düşünürüm. Bu sebeple rüyalarımdan da biraz korkarım ve genellikle kimselere anlatmam.
4. Herkes gibi benimde korkularım var. Özellikle doğal afetler bende neredeyse fobi derecesinde korku yapıyor.
5.Mücedeleciyim ve ne olursa olsun, sonuna kadar mücadele eder, iyi veya kötü muhakkak sonuçlandırırım yoksa, uykularım kaçar.
6.Sanat yüklü herşeye bayılırım. Sanatın ucundan köşesinden hep yakalamak idealimdir.
7.Veee galiba birazda hırslıyım. Ama sanıyorum bu hırsım sadece işim ile ilgili. Yoksa, benmi öyle sanıyorum.?Bu gerçekle iyice yüzleşmem ve muhsebe etmek gerekli galiba:)
Sevgili Serpil'ciğime beni daveti için çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder