8 Nisan 2010 Perşembe

2010 KURABİYE EVİM

2010 kurabiye evi
Üst üste üç yılbaşıdır kurabiye ev yapıyorum. Kurabiye ev yapmak benim çok hoşuma gittiği gibi, renkli,cıvıl cıvıl ve yeni umutlarla dolu bir yılı çağıran bu evler, çocuklarım ve eşim tarafından da seviliyor. Bu sene yaptığım kurabiye evde BURADAKİ ev kalıbını kullandım. Malzeme olarak kullandığım kurabiye hamuru tarifi aşağıda. Dr oetker'in yazı glazürünü de kurabiye evde kullandım ve çok memnun kaldım. Kesinlikle süslemelerinizde tavsiye ederim. Bunlar haricinde çeşitli şekerlemeler ve şeker hamuru da süslemede kullandığım malzemeler.Kurabiye evin parçalarını ise kendim hazırladığım royal icing ile yaptım. Onunda tarifi aşağıda.
Kurabiye Tarifi;
*250 gr tereyağı (oda sıcaklığında )
*1 yumurta
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 su bardağı buğday nişastası
*1 tatlı kaşığı tarçın
*1/2 tatlı kaşığı zencefil
*1 çay kaşığı karbonat
*3 - 3,5 su bardağı un
Royal İcing;
*1 adet yumurta akı ( oda sıcaklığında)
*250 gr pudra şekeri ( Hazır satılan paketler tam 250 gr'lık )
*1 çay kaşığı limon suyu
Royal icing ( glazür ) için tüm malzemeyi miksarle sert bir krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.Hazır krema sıkma torbası yada bir buzdolabı poşetinin sivri ucunu keserek hazırlayacağınız sıkma preparatına koyacağınız royal icingi parçaları birleştirirken rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Hazırlanışı;
Tüm kurabiye malzemesini karıştırıp güzelce yoğurun ve 10 dakika dinlendirin.
Dinlenen hamuru nişasta serptiğiniz tezgahta merdane ile yarım santim kalınlığında açın ve kalıbını çıkardığınız kurabiye ev parçalarını hamurun üzerine yerleştirerek kesin. ( Kesme aşamasında hamuru yağlı kağıt üzerinde açar ve keserseniz, hamuru pişirmek için fırın tepsisine taşırken, formunu bozmadan taşımış olursunuz. Aksi halde kesilen parçaların şekilleri kayma yapabiliyor. )
180 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirdiğiniz kurabiyelerinizi iyice soğutun ve hazırladığınız icing ( galzür ) ile birbirine yapıştırarak monte edin.

2010 kurabiye evi 2010 kurabiye evi 2010 kurabiye evi 0242010 kurabiye evi

2010 kurabiye evi

Kurabiye hamurunun artanından, yıldız kalıplarla kestiğim kurabiyelerden ise aşağıdaki süsleme ile şeker ağacı oluşturdum.

ŞEKER AĞACI

Daha önceki yıllarda yapmış olduğum kurabiye evleri merak ederseniz aşağıdaki linklere tıklayarak görebilirsiniz.




2007 yılıbaşında yaptığım KURABİYE EV'İ BURAYA tıklayarak,

kurabiye ev 2008 013
2008 yılbaşında yaptığım KURABİYE EV'İ BURAYA TIKLAYARAK

kurabiye ev -2009
2009 yılbaşında yaptığım KURABİYE EV'İ de BURAYA tıklayarak görebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder