8 Nisan 2010 Perşembe

Islak Kek

Herkesin bildiği klasik bir kek. Kızımın okul pikniği için aslında başka bir kek yapacaktım ama vaktim olmadığı için (Haftasonu açıköğretim sınavlarında görevliydim.)"ne yapsam" diye düşünürken birden aklıma bu keki uzun zamandır yapmadığım geldi ve hemen yaptım. Özellikle İrem tarafından çok beğenildi. Fotoğraf güzel çıkmasa da tadı harikaydı. Margarin miktarını 200 gr. olarak kullandım.

Malzemeler :
250 gr. margarin (eritilip, soğutulmuş)
4 adet yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3,5 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un

Üzerine;
hindistancevizi

Yapılışı :
Çukur bir kapta yumurtalar ve tozşeker mikser yardımıyla şeker eriyinceye kadar çırpılır. Eritilip soğutulmuş margarin, süt, kakao ve vanilya eklenip bir süre daha çırpılır ve karışımdan bir su bardağı ayrılarak bir kenarda bekletilir. Kalan karışıma un ve kabartma tozu birlikte elenerek eklenir ve iyice karıştırılır. Yağlanmış tepsiye dökülen kek hamuru önceden ısıtılmış 170 derece fırında batırılan kürdan kuru çıkıncaya kadar pişirilir. Kek fırından çıkartılınca daha önceden ayrılan bir su bardağı karışım kekin üzerine gezdirilir. Kek dilimlenerek dökülen sosu iyice çekmesi sağlanır. Soğuyunca üzeri bolca hindistancevizi ile süslenerek servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder