6 Nisan 2010 Salı

Birnenkuchen mit Kakao / Kakaolu-Armutlu Pasta

Pasta yine doğaçlama olarak çıkmıştır arkadaşlar..Bu gidişle sanırım doğaçlama pasta-kek kitabı çıkartacağım..))Pastanın yarısını arkadaşıma götürmüştüm..Beğenip beğenilmediği hakkında hiç bir bilgim yoktu..Biraz önce beni arayıp,pastanın çok nefis olduğunu,içersine hangi kremayı eklediğimi sordu..Hatta üzerindeki meyve çok değişik geldi bizlere,yinemi ithal meyve kullandın diye hafif serzeniştede bulundu..Armut ekledim deyince de,aaa ben biliyordum deyip lafı değiştirdi ama olmadı..))Akşam bende minicik bir dilim yedim,çok hoşuma gitti arkadaşlar..)))Şimdiden kolay gelsin sizlere..!
Armutlu Pasta
Malzemeler
3 adet küçük oda sıcaklığında yumurta
100 gr yumuşak tereyağ
100 gr şeker (1 su bardağı)
minicik tuz
3-4 damla limon esansı
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
1 su bardağına yakın yoğurt suyu
2 su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat

Tepesine elemek için 1 tatlı kaşığı kakao
Armutlu Pasta
Tepesi için
4 adet sert olmayan armut

1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı süt
Armutlu Pasta
Hazırlanışı
Yağ,şeker,tuz,limon aroması,vanilya çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Kakao eklenip çırpılır.

Yoğurt suyu eklenip çırpılır.

Son olarak un,karbonat 3 defada eklenip çırpılır.

Karışım yağlanmış kelepçeli kalıba dökülüp hamur düzeltilir.

Armutların kabukları soyulup 2'ye ayrılıp,üzerleri çizilip,
haurun üzerine konulur.

En son ballı karışım karıştırılıp armutların üzerine gezdirilir.

Isınmış fırında yaklaşık 40-45 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra tepesine kakao serpiştirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder