8 Nisan 2010 Perşembe

BUHARDA PAKET BÖREĞİ






MALZEMELER:
3 adet yufka
2 orta boy kabak
2 orta boy havuç
200 gr. kıyma
1 adet orta boy soğan
sarımsaklı yoğurt
tuz, pulbiber
yarım su bardağı sıvıyağ
SOS İÇİN:
2 yemek kaşığı salca
1 tatlı kaşığı kırmızıbibiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ
YAPILIŞI:kabağı ve havucu ayrı ayrı rendeliyoruz. kıymayı ince doğranmış soğanla,tuz ve pulbiberle kavuruyoruz.bir yufkayı seriyoruz her tarafını yağlıyoruz üzerine rendelenmiş havucu serpiyoruz. ikinci yufkayı üzerine serip yağlıyoruz bu defada kabakları serpiyoruz.3.cu yufkayıda serip yağlıyoruz buseferde kıymalı harcı yayıp yufkayı rulo yapıyoruz ortadan ikiye kesiyoruz aliminyum folyoyla iki kat her tarafını kapatacak şekilde kapatıp paket yapıyoruz. iyi sarın su geçirmesin.geniş bir tencereye veya derin bir tepsiye paketlerimizi koyup üzerini geçecek kadar su dolduruyoruz benim tepsim derin değildi yarıya kadar koydum 10 dakika sonra ters çevirdim.kaynar suda 25- 30 dakika kaynatarak kapak kapatarak pişiriyoruz.isterseniz bu şekilde dilimleyip sarımsaklı yoğurtla salçalı sosla servis yapalım isterseniz folyodan çıkarıp sıcak fırında 10 dakika üzerini kızartıp dilimleyip öyle servis yapalım ben her ikisinide yaptım nefis oluyor afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder