7 Nisan 2010 Çarşamba

Buzluk Böreği


Bu börekleri de kızımın okul pikniği için hazırladım. Akşamdan hazırlayıp buzluğa koydum ve taze olması için sabah pişirdim.


Malzemeler :
4 adet yufka
125 gr. margarin (eritilmiş)

İçine;
peynir, maydanoz (Ben kızım sevmediği için maydanoz eklemedim, Ezine keçi peyniri kullandım.)

Üzerine;
2 adet yumurtanın sarısı
haşhaş tohumu, çörekotu

Yapılışı :
1 yufka temiz bir zemine serilir ve üzerine eritilmiş margarinin yarısı gezdirilir. Fırça yardımıyla yufkanın ter tarafına sürülür. 2. yufka üzerine kapatılır. Önce (+) şeklinde kesilerek 4 eşit üçgen elde edilir, her bir üçgen parça da 3' bölünerek 12 adet eşit üçgen oluşturulur. Üçgenlerin geniş kenarına iç malzeme yerleştirilirek sigara böreği gibi sarılır. Kalan 2 yufka için de aynı işlem tekrarlanır. Bütün börekler hazırlanınca bir tepsiye dizilir ve tepsi böreklerin üzerini geçecek kadar su ile doldurulur. Bir süre bekletilip böreklerin suyu iyice süzülür ve yağlı kağıt serilmiş başka bir tepsiye birbirlerine değmeyecek şekilde dizilir. Bu şekilde buzlukta donması için bekletilir. (Donduktan sonra börekleri poşetleyip, istediğiniz zaman pişirebilirsiniz.) Börekler donduktan sonra buzluktan alınır ve çözünmeden üzerine yumurta sarısı sürülür. Haşhaş tohumu ya da çörek otu serpilip önceden ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder