5 Nisan 2010 Pazartesi

Cantuccini / Biscotti

Biscottileri hazırlayıp pişirip soğutmaya bıraktığımda, kapı çalındı..Arkadaşım geçerken uğramıştı..İçeri girdiğinde "bu koku ne kadar güzel" diye diye mutfağa girdi..Oradan balkona derken, tepsideki biscottileri görüp hemen girişmeye çalıştı..Dur,az bekle,falan filan derken kesip fırına attım biscottileri tekrardan..Ama 5 dk durmadan çıkardık hemen ve sıcak sıcak yemeye başladı.Bir taraftanda,artık kek-pasta istemem, bu bis'lerden yap bana diye evin içinde yüksek sesle konuşması ise, tam çılgınlıktı..Tam komediydi halimiz..(Bu tür samimi hareketleri oldum olası çok severim..Fakat ben yaradılışımdan mıdır nedir,aynı hareketleri yapamam..)

Ardından gelsin kahveler,çaylar,dedikodular,hafiflemeler derken,zamanın nasıl geçtiğini ve gecenin ilerleyen saatleri olduğunu anlayamadık..Sohbet koyulaşınca,arkası yarın bölümüne yani, bu akşam iş çıkışı o'na gidip devam edeceğiz.
Benim biscottilerim, birazcık kurabiye kıvamında oldu..10 dk kadar fırında kalsaydı,bana göre çok daha nefis olacaktı..Geriye kalan fotoğrafları sizlerle paylaşıyorum..))Hepinize sevgilerimi gönderiyorum..)
5
Malzemeler
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
125 gr şeker
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tuz
2 yumurta
100 gr tuzsuz badem
100 gr tuzsuz fıstık
3 yemek kaşığı mısır unu
1,5 su bardağı un
1
Hazırlanışı
Şeker,tereyağ,tuz,vanilya çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklnip çırpılır.

Mısır unu eklenip çırpılır.

Un eklenip elle yoğrulur.

Bademler ve fıstıklar eklenip hamura iyice yedirilir.

Hamur 2 parçaya ayrılır.

2 adet rulo yapılıp tepsiye yerleştirilip, ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 30 dk
pişirilip soğutulur.
4
Soğuyan rulolar 1 parmak genişliğinde keskin bıçakla kesilir.

Her bir parça tepsiye dizilip tekrar 15 dk kadar fırınlanır.

Soğuduktan sonra afiyetle yenilir.

Saklama kabı içersinde yaklaşık 15 gün kalabilir..Eğer kalırsa tabiiki..))
2 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder