6 Nisan 2010 Salı

İÇİ PEKMEZLİ - VANİLYA SOSLU KEK

P.D.Ç.S.E # 40 Missgibi.blogcu.com 'a yolluyor ve etkinlikte kolaylıklar diliyorum.




renklere ve tabiata hayran olmamak imkansız

Komşularımın güzelliği


PEKMEZLİ VANİLYALI KEK
3 iri yumurta
1 sb şeker (1 parmak az )
1 küçük çb sıvıyağ
1 çay bardağı pekmez (ben keçiboynuzu pekm. kullandım)
1 sb süt
2.5 -3 sb arası un (bardak farkı olabilir çünkü)
1 pk kabartma tozu - 1 pk vanilya

Hepsi sırasıyla karıştırılıp, yağlanmış kalıba dökülür ve ısıntılmış fırında
170* pişirilir.

VANİLYA SOS
1 YUMURTANIN SARISI - 1 çb 1 parmak az şeker
1 sb süt - 1 yk nişasta - 1 küçük kutu krema
1 çubuk vanilya veya 2. pk vanilya

Hepsini sıvılardan başlıyarak sırayla koyup kısık ateşte kıvama getiriniz .Hafif akıcı bozadan biraz sulu kıvam iyidir. Sonra tel ince süzgeçten geçirip vanilya çubuğu ve tortuları atınız. Sosunuzu iyice soğutup dilimlediğiniz kekin üzerine servis anında gezdiriniz.


Çok beğenerek tadacağınıza ben inanıyorum. Hem çocuklar için de çok besleyici bir özellik taşaımakta, hem de yemeyenler için pekmez bir alternatif olabilmekte.
Ben evdeki dev pekmez stoğumu böylelikle eritmekteyim. Diğer tarifleride yeri geldikçe paylaşacağım..
sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder