5 Nisan 2010 Pazartesi

Komşu Fırının Kavala Kurabiyeleri

Sevgili arkadaşlarım,bloglardaki mimlere ve tüm benzeri etkinliklere, lütfen beni dahil etmeyiniz.Hiç hoşlanmıyorum ve haliylede katılmayı sevmiyorum..Fakat sizleride kırmayı istemiyorum..Umarım bu son çağrımı dikkate alırsınız..Aksi takdirde bundan sonra dahil olduğum hiç bir mime katılmayacağım.TEŞEKKÜRLER!

Kurabiyeleri,dün akşam kuzenimin mevlidi için hazırlamıştım.Yaparken biraz zorlandım..Nedeni;hamur zor toparlandı ama sonucu mükemmeldi..Sizlerde denemek isterseniz,hamurdan bir miktar masaya koyup,elinizle önce hamuru sıkıştırıp sonra hafif yassılaştırıp kalıplarla kesiniz.Bu aşama biraz uğraştırıcı oluyor..Tadı için bence değer diye düşünüyorum..Soğuduktan sonrada her tarafını pudra şekerine bulmak gerekiyor..Ben bu aşamayı kuzenin evinde yapmak istediğimde oraya p.şekersiz götürmüştüm..Fakat,kuzenin evinde tadına bakanlar,pudra şekersiz bile nefis olduğunu, öyle çıplak kalmasının daha hoş olacağını düşünüp,ikramları o şekilde yaptılar..Un kavruk olduğundan çok farklı bir lezzet kattı kurabiyelere..Bunun yanı sıra fıstıkların o eşsiz lezzetinide atlamamak gerek..(fıstıklar çiğdiler,evde kavurduğum için çok lezzetli oldular.)Helva tadındaki bu kurabiyeleri denemenizi, 1 taneden fazla tatmamanızı tavsiye ederim..))
3
Malzemeler
3 su bardağı un (550 gr)
1 paket oda sıcaklığında tereyağ (250 gr)
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı pudra şekeri
minicik tuz
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş yer fıstığı (iri kıyılmış)
2
Hazırlanışı
Un yağsız olarak bir tencerede kavrulup iyice soğutulur.

Diğer malzemeler eklenip iyice yoğrulur.

Kulak memesi kıvmına gelinceye kadar yoğrulur.
hamur katı olursa yağ eklemesi yapılacak)

Dilediğiniz kurabiye kalıpları ile kesilip tepsiye dizilir.

185 c deki ısınmış fırında yaklaşık 25 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilir.
1
Not:Hoş-sohbet çay saati günleri diliyorum sizlere..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder