8 Nisan 2010 Perşembe

Orman Meyveli Tart

İlk defa kendim için bir şeyler hazırladım. Çoğunlukla hazırladığım tarifler hep prensesin arzu ettiği şekilde bol çikolatalı tatlardı. Oysa benim sevdiğim meyveli hafif tatlıları yapmadığımı fark ettim, bu defa kendim için yaptım...

Mayhoş hafif bir tatlı, kremasıda benim bu sıralar tariflerimde sıklıkla kullandığım tatlı taze lordan, hafif bir karışım...

Tarifi Şımartan Meyveli Tatlar etkinliğinin ev sahibesi Denizciğime gönderiyorum , kendisine kolaylıklar diliyorum.

Ayrıca bloğumu ziyaret eden, beni izlemeye alan arkadaşlarımdan doğum günü olanlar varsa bu tart tarifi onlar içinde olsun...

Gereken Malzemeler:

Hamuru için:

  • 125 gr tereyağı
  • 1 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çorba kaşığı su

Kreması için:

  • 250 gr tatlı lor
  • 1 su bardağı krema
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu

Üzeri için:

  • Yarım su bardağı frambuaz
  • Yarım su bardağı frenk üzümü
  • Yarım su bardağı yaban mersini
  • 1 paket tart jölesi

Yapılışı:

  • Hamur için gerekli olan malzemeleri karıştırarak, kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlayın.
  • Hamuru 30 dakika kadar dinlendirin.
  • Derin bir kapta lor peynirini, kremayı ve pudra şekerini çırpın.
  • Yumurtayı ve limon kabuğu rendesini de ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Hazırlanan kremayı buzdolabında bekletin.
  • Hamuru yaklaşık 24 cm2 lik tart kalıbını kaplayacak şekilde açın.
  • Kalıbı katı yağ ile yağlayıp, hamuru kenarlarını da kaplayacak şekilde kalıba yerleştirin.
  • 175 derecede 15 dakika kadar pişirin. Hamurun üzeri hafif pembeleşmiş olmalı.
  • Fırından çıkarın, üzerine kremayı yayın.Tekrar fırına verin 20-25 dakika pişirin.
  • Fırından çıkan tart ılınınca üzerine orman meyvelerini yerleştirin.
  • Tart jölesini üzerindeki tarife göre hazırlayın. Tart jölesini hazırlarken iki kaşık toz şeker yerine 2 kaşık evdeki mürdüm eriği reçelinin suyundan koydum. Dilerseniz vişne veya çilek reçelinin suyunuda kullanabilirsiniz veya tarife göre de hazırlayabilirsiniz.
  • Hazırladığınız jöleyi meyvelerin üzerine her tarafa gelecek şekilde dökün.
  • Ilınınca buzdolabına koyun. Bir gün dolapta bekletirseniz tadı daha güzel oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder