7 Nisan 2010 Çarşamba

PİLAV-I DİDE

Geçen yıl öylesine kafama göre yapmıştım bu pilavı hatta diğer bloğumda isimsiz yayınlamıştım bloğumu ziyaret eden arkadaşlar adını hadi siz koyun demiştim bir sürü isim arasından bu adı beğenip seçmiştim içinde dide var ondanmıdirki:))) hadi tarife geçelim,,
YAPILIŞI:
1 Ölçü pirinci sıcak tuzlu suyla ıslattım 1 saat dinlendi kendileri daha sonra havuç, çarliston biber ve kırmızı biberi julyen doğradım 2 yemek kaşığı tereyağı ve 1 yemek kaşığı sıvıyağı eritip bu doğradığım biberleri hafifce kavurdum.İçerisinden yağlarını süzdürerek aldım kalan yağın içerisine 1,5 ölçü su koydum 2 tablet tavuk suyu atıp kaynattım iyice yıkayıp süzdürdüğüm pirinci ilave ettim önce orta ateşte kaynayıncaya kadar göz göz olup suyu çekmeye başlayınca en kısık ateşte ağzı kapalı pilavı pişirdim yarım saat dinlendirdim. Normal köfte hazırladım sadece top top yaptım kızarttım. Pilavı tuperware kalıba yerleştirip ters çevirdim ortadaki boşluğa köfte doldurdum yanları süsledim üzerinede haşladığım bezelyeleri ve hafif kavurduğum sebzeleri ekledim ... AFİYETLER OLSUNN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder