5 Nisan 2010 Pazartesi

Portakallı Tart ve Ayva tatlısı

Tartı haftalık toplantı günümüz için yapmıştım..O gün ne yapacağıma bir türlü karar verememiştim..Hem pratik,hem lezzetli bir şeyler yapmanın endişesindeydim..Aniden fikrim geldi ve doğaçlama olarak bu tart ortaya çıktı..Hem yapımı çok basit,hemde lezzetli olmuştu..Hemen bitmeside beni çok mutlu etti..))Önümüzdeki haftada diğer arkadaşıma yine farklı bir pasta yapacağım..İnşallah o zamana kadar da yine fikrim gelir..))İyi haftalar diliyorum arkadaşlar..!!!
4
Çok şükür bizde sonunda ayva tatlısı yapabildik..))
1
Malzemeler
120 gr şeker
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
3 yumurta
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tuz
1 portakal kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı fındık kırığı
120 gr un
40 gr nişasta

Üzeri için
100 gr çikolata (benmaride eritilmiş)
1 adet dilimlenmiş portakal
2 adet portakalın suyu
1 paket tart jöle
2 yemek kaşığı şeker
2
Hazırlanışı
*Yağ,şeker,tuz,vanilya,portakal kabuğu rendesi iyice çırpılır.

*Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

*Fındık kırıkları eklenip çırpılır.

*Elenmiş un ve nişasta eklenip çırpılır ve yağlanmış tart kalıbına dökülür.

*175 c deki sıcak fırında yaklaşık 25-30 dk pişirilir.

*Piştikten sonra ılıtılıp servis tabağına çevrilir.

Üzeri
*Eritilmiş çikolata tartın üzerine yayılıp donması beklenir.

*Portakal dilimleri dizilir.(dilediğiniz şekilde)

*Tart jöle bir kaba boşaltılıp 2,5 çay bardağı portakal suyu ve 2 yemek
kaşığı şeker eklenip pişirilir.

*Portakalların üzerini kaplayacak şekilde dökülür..(tartın yüzeyini olduğu gibi kaplayacak.)

*Donduktan sonrada dilediğiniz süslemeyi yapabilirsiniz.
Bu seferki tartı tamamiyle doğaçlama olarak yapıp arkadaşımın toplantısına götürmüştüm..Çok sevildi ve değişik olduğu ifade edildi..Dileyen arkadaşlara önerebilirim..Hafif ve lezzetliydi bencede..))
3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder