6 Nisan 2010 Salı

TATLI PATATES SALATASI (AMERİKAN PATATESİ)

Bugün size 4 salata ikramında bulunuyorum. Bunlardan 3'ü SEVGİLİ DİYET SINIFIMIZ İÇİN, tatlı patates ise değişiklik arayanlar için. Postlar aşağıdadır...afiyetle.



haşlanınca iyice rengi kırmızılaşır
kabuğu soyulmuş çiğ hali
tatlı patates(kırmızı amerikan patatesi)


Et- tavuk ve balık yanına sofralarda mutlaka yerini alan patates türlerini ve çeşitlerini sevmeyen yoktur mutlaka..
bizlerde bu tatlı patatese hayranız.Tadının içeriği nedeniyle balık ve et yanlarında çok hoş uyum sağlıyor.
Bildiğiniz şeker tadında, havuç ve tatlı kabağı andıran mükemmel bir kırmızı-turuncu renge sahip, sert ! dokulu ve buna rağmen bizim pattese göre çok ÇOK ÇABUK !! pişen tatlı patatese rastladıkça mutlaka soframa konuk ediyorum. Anadolu yakasında hiiç rastlamadım .Her hafta sonu karşı sahillere kahvaltıya gittiğimizde kuruçeşmedeki Macro centerden alıyorum. ( beykoz acarkent-macrocenter da var). Veya arnavutköy ve bebek manavlarında buluyorum.

Nelerini yapıyorum :

püresi inanılmaz bişey oluyor, harika bir tadı var.
kızartması çok şık ve keyifli bir renge bürünüyor ..
en çokda salata olarak ,acı sert sebzelere lezzet versin diye ekliyorum.Salatamızın içine bir göz atacak olursak :

TATLI PATATESLİ ROKA SALATASI

bir demet roka- yarım paket misket havuç- bir tatlı piyazlık doğranmış kırmızı soğan- 2 adet italyan eriği ( veya sert mürdüm eriği) salatalık- 1 mandalinanın suyu - limon suyu - tuz- zeytinyağı

En alta ayıklanmış rokalardan bir zemin oluşturun.kenarlara misket havuç dizin,
ortasına kırmızı soğan , tam ortaya tatlı patates ,üzerlerinede erik ve salatalık diziniz ( resimdeki gibi )en son sosu iyice birbirine karştırıp üzerine gezdiriiz.
ÇOK SEVECEKSİNİZ. ( Özellikle ,değişikliğe yatkın, tatlı salata sevenler içindir )
DENEYECEK ARKADAŞLARIMA AFİYETLER OLSUN.. SEVGİLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder