5 Nisan 2010 Pazartesi

Yeni Bir Kahvaltı Önerisi Daha



Zamanın birinde yalnızca cumartesi sabahları bir arada kahvaltı edebiliyoruz demiştim. Bizim kızın yoğun temposu ve cumartesiye kayan okul kursu nedeniyle aile üyelerinin tamamının buluşabildiği tek bir sabah kalmadı. Her yere yetişemiyor haliyle, jimnastiği bırakmak zorunda kaldık. O'na kalsa pazar sabahlarını da dolduracaktı ya. Anlatsam gülersiniz, okul delisi, etkinlik delisi. Hiçbir şeyden geri kalmayacak, koro, halk oyunları hepsine katılayım diye tutturdu da zor ikna ettik. Uzatmayayım, Umut hastalanınca bir hafta sonu dershaneye gidememişti. Ben de sevinmiş gibi olmasın; bir arada edilecek pazar kahvaltımıza geç keşfettiğim domatesli içlerle hazırlamıştım ay börekleri. Kıymalıyı kimse sevmediğinden hep peynirli yapardım. Ancak geçtiğimiz yazın sonlarına doğru yapmaya başladığım bu içle daha bir güzel oluyorlar. Pembe domatesler kalmadı artık, yaza kadar beklemek gerekecek, yutkuna yutkuna baktığım fotoğraflarla kaldım işte.

Un, tuz, iki kaşık sıvıyağ, yarım çay bardağı süt, maya, un ve ılık suyla hamuru yoğurun dinlensin. İçi için soğan, domates ve sivribiberleri iri iri doğrayın. Sonra sıvıyağda sırayla tam pişirmeden şöyle bir kavurun, tuz, pulbiber ve karabiber katın. Açın hamurları, içini koyup kapatın. Az yağda pişirin. Yanına da çayla o ne muhteşem bir kahvaltıdır, of of!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder