6 Nisan 2010 Salı

Domates Soslu Kızartma

Domates Soslu Kızartma

Zaman ne çabuk geçti,daha geçen yaz Bora'yı birinci sınıfa nasıl yazdıracağımı neler yapıcağımı anlatıyordum sizlere.Şimdi ise Bora 1. sınıfı bitirdi.Karne aldığı an çok sevindi ,karnesiyle gurur duydu.Umarım bu başarı tüm seneler boyu devam eder.
İlk sene biraz zor geçti,daha doğrusu ben çok panik yaptım,ne olucak,nasıl yapıcak,nasıl okuyacak,matemetikte nasıl başarılı olucak vs.. gibi.Çok şükür ki her şey iyi gitti.Oğluşumu çok seviyorum ve onunla gurur duyuyorum.Her sene bu maraton daha da zorlaşıyor umarım altından kalkmayı birlikte başarırız.

Domates Soslu Kızartma

Patates kızartması dışında evde çok fazla kızartma yapmıyorum aslında.Ama yaz geldi mi başlıyor bir kızartma trafiği. Soğuk soğuk yemesi pek keyifli olan bu kızartma domates sosu ile birlikte çok lezzetli bir hal alıyor ..

Malzemeler
- 3 büyük boy patlıcan
- 3 büyük boy patates
- Kızartmak için;Sıvı yağ

Domates sosu için:
- 4 orta boy domates
- 4 yemek kaşığı sıvı yağ
- 2 diş sarımsak
- Tuz

Hazırlanışı:
1- Patlıcanları alacalı şekilde soyun ve on dakika tuzlu suda acısı çıksın diye bekletin.
2- Patateslerin kabuklarını soyun.Patatesleri ve patlıcanları küp küp doğrayın.
3- Bol yağda patatesleri kızartın servis tabağına alın.Patlıcanları kızartıp patateslerin üzerine ilave edin.
4- Domates sosu için; Domateslerin kabuklarını soyun minik minik doğrayın.Sıvı yağı tencereye koyun,üzerine domatesleri ekleyip pişirin.İçine tuzunu ve sarımsağını ekleyip domatesler yumuşayıncaya kadar pişirin.
5- Domates sosunu kızartmanın üzerine gezdirin . İster soğuk ister sıcak servisini yapın.

Afiyet Olsun.

Pelin'ce:
Bloğuma kısa bir mola veriyorum,tatile daha doğrusu biraz dinlenmeye gidiyorum.On gün kadar buralarda değilim.En kısa zamanda ziyaretinize gelicem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder