8 Nisan 2010 Perşembe

EN GÜZEL MASALLAR BU PASTADA


Neden en güzel masallar bu pastada?
Çünkü okumayı-yazmayı bile henüz öğrenmediğim günlerde, hayatımda biri mavi deri ciltli, diğeri bordo deri ciltli iki kitap vardı. İçlerinde çok güzel resimleri olan bu iki kitap, elimden hiç düşmezdi ve resimlere ait hikayeleri merak eder, anneme okutur, o yaşta oturur onu dinlerdim. Kitaplardan biri" Binbir Gece Masalları" diğeri ise "Dede Korkut Hikayeleri" idi. Okumayı öğrendiğimde de içindeki kelimeler ve konular yaşıma ağır gelsede yine de bu iki kitabı defalarca okudum. Büyük oğlum Uğur'a da çocukluğumun en unutulmaz hikayelerini bana armağan eden bu kitapları, okuması için aldım. Ama nedendir bilmem, oğlum benim kadar hevesli okumadı. ( Bu durum çocuklarımızda kendimizi aramamamız gerektiğini bir kez daha bana hatırlattı:) )
Bu gün Uğur'un okuduğu okula, Bora'yı kayıt ettirmek için gittim ve bu arada Uğur'un Sevgili öğretmenleri içinde koca bir yıl gösterdikleri sabır ve özveri için teşekkür amaçlı bu pastayı yapıp götürdüm.



Pastamızı 33x28 cm büyüklüğünde bir tepsi kullanarak yaptım.
Pandispanya olarak Emel Başdoğan'ın her zaman kullandığım kakaolu pandispanyasını 12 yumurta ölçüsü ile yaptım ve ikiye böldüm. Yine Emel Başdoğan'ın kitabından 8 yumurta ile yapılan vanilyalı pandispanyasından da pişirerek, tümünü soğuması için beklettim.
Krema olarak,iki paket Crem Ole'ye bir paket labne peyniri karıştırarak hazırladığım kremayı kullandım.
Kakaolu pandispanyanın ilk katını, portakal suyu ile nemlendirdikten sonra, üstünü krema ile kapattım ve dondurulmuş ( çözdürülüp, suları süzdürüldükten sonra) vişne koyarak üstüne ince bir kat sade krem şanti sürüp, vanilyalı pandispanyayı yerleştirdim. Bu pandispanyayıda portakal suyu ile nemlendirip, Crem ole sürdüm ve üstüne bolca damla çikolata yerleştirdim.
Kakaolu pandispanyanın ikinci katı ile pastayı kapattım ve kalan krema ile her tarafını ince bir tabaka şeklinde sıvadım.Bu şekilde bir gece bozdolabında beklettim. Sabah dolaptan çıkardığım pastaya, bıçak yardımı ile kitap şekli verdim ve uygun renkteki şeker hamurları ile kapladım. Gıda boyaları ile süslediğim pastaya, sarı yaldız ve fırça yardımı ile eski kitap havası vermeye çalıştım.

İlk defa bu kadar büyük pasta yaptım ve bu büyüklükteki bir pasta için kaplayacağınız şeker hamurunun miktarının çok olması gerektiğini ve açarken büyük açmanız gerektiğini öğrendim. Küçük tuttuğum hamurları çekiştirirken, resimlerde de görülen yırtılmalar oldu. Birde sıcaklarda şeker hamuru elinize alır almaz, yumuşuyor ve kışa göre daha zor çalışılıyor. Bu sebeple yaz sıcaklarında krema ile kaplanan pastaların daha pratik ve kolay olacağını düşünüyorum. Bu pasta ile ilgili yazacaklarım bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder