8 Nisan 2010 Perşembe

KIYMALI PİŞİ

Pişi genelde sade yapılır. Ama ben bezen iç harcı hazırlayarak yapıyorum. Çokda güzel oluyor. İster peynirli, isterseniz patatesli veya benim yaptığım gibi kıymalı yapabilirsiniz... Ben yanında kola tercih ettim, siz çay, ayran veya istediğiniz bir içecek tercih edebilirsiniz. Hemen tarife geçiyorum...
MALZEMELER
HAMURU İÇİN
  • 4 Su bard ılık su
  • Tuz
  • 1 küçük pk yaşmaya
  • Aldığı kadar un
İÇ HARCI İÇİN
  • 250 gr kıyma
  • 2 ad kuru soğan (minicik doğranmış)
  • 3 ad sivri biber (minik doğranmış)
  • 2 ad domates (kabuğu soyulup doğranmış)
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber

Kızartmak için sıvı yağ

YAPILIŞI

Öncelikle hamuru için un hariç diğer malzemeleri karıştırıyoruz. Yavaş yavaş un ilave ederek ele yapışmayan yumuşak kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Mayalanması için bekletiyoruz.

İç harcı için bütün malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz.

Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde toplar yapıp ister elimizle isterseniz merdane yardımıyla açtırıyoruz. Yarısına iç harcımızdan koyup kapatıyoruz. Kızgın yağda kızartıyoruz. Sıcak servis ediyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder