6 Nisan 2010 Salı

Kokostaler und Kokosmakronen / Hindistan Cevizli Kurabiyeler ve Hindistan Cevizli Bezeler

Sevgili Çağkan
beni mimlemiş.Yakınınızdaki bulunan kitabın 161.sayfası ve 5.cümlesini yazmam gerekiyormuş.
Yakınımdaki kitabım Ayşe KULİN'in "UMUT" romanı.
161.sayfa 5.cümle "Benim için var mı yok mu"

Bende buradan tüm arkadaşlarımı bu oyuna davet edip sevgili Çağkan'a teşekkürlerimi gönderiyorum..

H.cevizli kurabiyeler ve limonlu bezeler müthişmiş..))Kurabiyelerin tadını bilmiyorum ama bezelerden 3 tanesini anında yutuvermişim..Bezelere hiç dayanamam
dayanmakta istemem..Gördüğüm anda,bitirene kadar gayret ederim..Sanırım bu konuda sadece ben böyle değilim..Ailecek böyle beze sorunumuz vardır..))Haliyle bezeler eve
kurabiyeler ise farklı bir yere gittiler..Kurabiyeleri yaptığım arkadaşım telefon açtı ve kurabiyelerin çok beğenildiğini söyledi..Bende yine çok memnun oldum..))Şimdi buyrunuz kurabiye ve beze tariflerini incelemeye..Şimdiden sizlere kolaylıklar dileyip TEŞEKKÜRLERİMİ sunuyorum..!
1
Malzemeler
2 yumurta sarısı
100 gr şeker (1/2 su bardağı)
minicik tuz
100 gr h.cevizi
1 portakal kabuğu rendesi(yoktu ben ekledim)
minicik zencefil
100 gr soğuk tereyağ (buzdolabından yeni çıkmış)
200 gr un (az gelirse ekleme yapınız)
150 gr bitter kuvertür kenarlarını batırmak için
2
Hazırlanışı
* Un bir kaba koyulur ve şeker,zencefil,h.cevizi,portakal kabukları eklenip kaşıkla karıştırılır.
* Yağ ve tereyağ eklenip mikserle 3-4 dk çırpılır.
* Sonra elle yoğrulup çok sert olmayan bir hamur elde edilip 3 adet rulo yapılır.
* 30 dk buzdolabında bekletilir.
* Fotoğraftaki kalınlıkta kesilip ffırın tepsisine dizilirler.
* 175 c deki ısınmış fırında 10 dk pişirilir.
* Soğuduktan sonrada benmari çikolataya batırılıp çikolatanın donması beklenir.
Not:Hamurun içersinde h.cevizi olduğundan kurabiyeler çok düzgün olmuyor.Bu yüzden endişe etmeyiniz.Kitaptada aynı şekilde idi ve minik not eklenmişti.Bende sizlerle
paylaşmış oldum.
6
Malzemeler
2 yumurta akı (normali 3 olacaktı)
1/2 su bardağı şeker
minicik tuz
1 su bardağı h.cevizi
2 yemek kaşığı limon suyu
(yukarıdaki kurabiyede kullandığım yumurtaların aklarını kullandım)
7
Hazırlanışı
* Aklar ve tuz çırpılır.
* Şeker eklenip yaklaşık 4-5 dk çırpılır.
* H.cevizi ve limon suyu eklenip tekrar çırpılır.
* Kaşıkla tepsiye dizilirler.
* Kurabiyeleri fırından çıkartır çıkartmaz bezeler fırına sürülüp yaklaşık
20 dk pişirilir.
Afiyetler olsun..!!
4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder