1 Nisan 2010 Perşembe

KÜMBET PASTASI VE PEYNİRLİ RULO BÖREK




Bu pastayı çoğu blogda rastladım bide ben yapiiim dedim;) tadı gerçekten güzeldi;) tarif ise şöyle;

MALZEMELER
keki için;
4 yumurta
1 sb un
yarım sb şeker(biraz fazla olabilir)
1 kabartma tozu
1 yk kakao
1 vanilya

kreması için;
1 lt süt
5 yk şeker
5 yk mısır nişastası
5 yk hindistancevizi

üzeri için çikolata sosu

YAPILIŞI
İlk önce kekimizi hazırlayıp soğumaya bırakalım, daha sonra krema malzemelerini karıştırıp onuda soğumaya bırakalım, ikiside soğuduktan sonra keki ortasından bıçakla kesip bir salata kasesine kekin üstü alta gelicek şekilde koyup içine kremayı döküp onunda üstüne diğer keki koyup üstünü hazır çikolata sosunu soğuduktan sonra üzerine döküp kapakla falan kapatıp dolaba koyup 1 gün beklemesi lazım ama ben o kadar beklemedim beklenirse dahada güzel olur, çikolata sosu kremayla karışmaz ama tadı beğenildi;) Afiyet olsun....




Bu börekte şöyle; öncelikle yoğurtla sıvı yağı karıştırıp sosomuzu hazırlayıp, yufkanın birini serip üstüne sosu sürüp bidaha yufka bidaha sos bidaha yufka bidaha sos böyle üç yufkayı yapıp enüste lor peynir ve maydanozda oluşan karışımdan koyup kenarlarını azıcık katlayıp rulo şeklinde sarıp dilimleyip yağlı kağıda dizip üzerlerinede yoğurtlu sostan azıcık sürüp galeta unu koyup önceden ısıtılmış 200 derecede üzerleri kızardıktan sonra servise hazırdır böreklerimiz. istenirse kenarlarına yumurta sarısı sürülebilir ama ben sürmedim, böylede güzel, değişik;) bide bu böreğin patateslisi var oda burda
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder