5 Nisan 2010 Pazartesi

Kürbisbrot / Kabaklı Ekmek

Arkadaşlar 15 dk da ekmek yapmak istiyorsanız bu tarif birebir..Sizler içersine farklı malzemeler ekleyebilirsiniz.Bu sabah kahvaltıya gelecek olan misafirlerimiz
için aniden yaptım bu ekmeği..İyi ki yapmışım çok lezzetli oldu..Gelen misafirlerimiz
içinde güzel süpriz oldu..Önümüzdeki haftada kabaklısını deneyeceğim..Sizlerede rahatlıkla tavsiye edebilirim arkadaşlar..Hepinize güzel bir hafta diliyorum..
5
Malzemeler
700 gr un
2 paket kuru maya (droetker)
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
400 gr sıcak su
200 gr süt
300 gr tatlı kabak rendesi (yoktu ekleyemedim)
300 gr kabak çekirdeği içi
2
Hazırlanışı
Un yoğurma kabına boşaltılır.
İçersine mayalar,tuz,şeker eklenip kaşıkla karıştırılır.
Su ve süt bir kaba dökülüp unlu krışımın üzerine yavaşça dökülür.
Mikserle çırpılır.Çırpılırken çekirdekler (kabak rendesi) eklenip çırpılmaya
devam edilir.
Kalan diğer su ilave edilip una yedirilir.
Büyük ekmek kalıbı yağlanıp karışım içersine dökülür.
Üzerine çekirdek serpiştirilir.
Isınmış fırında (ısıtılıp kapanmış)15 dk bekletilir.
Daha sonra 200 c de yaklaşık 30 dk pişirilir.
3
Not:Ekmek hamurunu hazırlarken hiç el değdirmiyorsunuz hamura..En hoş yanıda bu oldu benim için..Her şeyi mikserle çırpıp hallediyorsunuz..Bu malzemelerin çoğu her evde bulunan malzemeler..Belki çekirdek olmayabilir..Fakat bu tarifle, değişik unlarla ekmeği farklı kılabilirsiniz..Sanırım deneyip pişman olacak kimse göremiyorum..))
Üstelik kabardı,kabarmadı korkusuda yok..Garantili ŞİPŞAK ekmek taktım ben adını..))
1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder